Itaalia valitsus kiitis teisipäeval heaks veel 400 miljoni eurose rahasüsti riiklikule lennufirmale ITA Airways, mille müümine erainvestoritele venib.
Itaalia süstis uude riiklikku lennufirmasse veel 400 miljonit eurot
ITA moodustati läinud aastal pärast 11 miljardi eurose võlakoorma all vireleva Alitalia likvideerimist. Euroopa Liit andis Itaaliale loa jätkata riikliku lennufirma toetamist, kuid nõudis, et loodaks uus ja väiksem firma, milles riigi osalus on piiratud.
Itaalia eelmine Mario Draghi juhitud valitsus püüdis lennufirma enamusosalust maha müüa ning nõustus augustis pakkumisega, mille esitasid USA investeerimisfond Certares, Delta Air Lines ja Air France-KLM.
Läbirääkimised Certarese konsortsiumiga on aga veninud ning uus majandusminister Giancarlo Giorgetti keeldus oktoobri lõpus pikendamast selle pakkumise ainuõigust. Teise pakkumise olid varem esitanud Saksa lennufirma Lufthansa ja laevandusfirma MSC.
Certarese valimisega polnud rahul ka ITA esimees Alfredo Altavilla, kes läks firma juhatusega sel teemal riidu ja astus esmaspäeval ametist tagasi. Certarese konsortsium oli pakkunud osta 50 protsenti ITA aktsiatest pluss veel üks aktsia 350 miljoni euro eest, jättes ülejäänud osaluse Itaalia riigile.
Lufthansa ja MSC olid pakkunud aga 850 miljonit eurot 80-protsendise osaluse eest. Lufthansa teatas novembri algul, et on ITA ülevõtmisest endiselt huvitatud, kuid tingimusel, et see on igati reeglitele vastav erastamine.
Neljasaja miljoni eurone rahasüst oli juba varem plaanis, sellele eelnes 700 miljoni eurone investeering mullu.
Euroopa Komisjon andis Itaaliale loa toetada firmat kuni 1,35 miljardi euroga.