Kantar Emor: Lidl haukab Eestis turgu, Coop nõrgeneb

Toimetas Carl-Robert Puhm
Copy
Lidl kauplus Tallinnas.
Lidl kauplus Tallinnas. Foto: Konstantin Sednev/Postimees Grupp

Esimese kuue tegutsemiskuuga on Lidl haaranud 7 protsenti Eesti toidukaupade jaeturust, Coop kui suurima turujõuga jaekett on kaotanud enim kliente, selgub Kantar Emori toidupoekettide konkurentsi kaardistavast tarbijauuringust.

Turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel ja sõltub müügivõrgustiku laiusest. Küsitluse põhjal on Eesti toidukaupade jaeturul suurima turujõuga kodumaine Coop – samas aga on Coopi tulemused aastases võrdluses enim nõrgenenud.

Kindlal teisel kohal on Maxima ning kolmas on Selver. Kui Maxima kuvandi peamised tugevused on seotud ratsionaalsete argumentidega nagu soodne hinnatase ja eripakkumised, siis Selveri kuvandis eristub emotsionaalne nn pehmemate väärtuste pool – hea teenindus, meeldiv ostukeskkond ning värske ja kvaliteetne kaup.

Turujõult neljas on Rimi ja viiendat kohta jagavad Prisma ja Lidl. Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul näitas uuring, et Lidl on nõrgestanud nii hinnale rõhuvaid kui ka lisaväärtust pakkuvaid jaekette, pakkudes nii atraktiivset hinda kui ka kvaliteetset kaupa ja teenust.

«Lidl on saavutanud lühikese ajaga märkimisväärse tulemuse,» lisas Jõgi. Võttes lisaks arvesse emotsionaalset sidet poe ja klientide vahel ehk brändijõudu, on Lidlil selge potentsiaal turul veelgi kasvada.

«Kui vaadata elanike antud meeldivushinnanguid jaekettidele, on Lidlil kõige suurem kasvupotentsiaal Lõuna-Eestis ning turujõu esikolmiku koht terendab kõige eredamalt Virumaa piirkonnas,» kommenteeris Jõgi.

Toidukettide turujõud võrreldes mullusega

1. Coop 23%  (-3%)

2. Maxima 20% (-1%)

3. Selver 17% (-2%)

4. Rimi 15% (0%)

5.-6. Prisma 7% (0%)

5.-6. Lidl 7%

Kantar Emori toidupoekettide uuring tehti septembris veebi teel, selles osales 1669 eestimaalast vanuses 15–74 aastat. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles