ASi Ekspress Grupp müügitulu kasvas tänavu üheksa kuuga viiendiku võrra 45 miljoni euroni, ent puhaskasum vähenes 11 protsenti, 1,62 miljonile eurole.
Ekspress Grupi üheksa kuu kasum vähenes 11 protsenti
Kasumi vähenemise tingisid peamiselt pabermeedia kojukandega tegeleva Express Posti kahjumi suurenemine ja kontserni amortisatsioonikulu kasv tulenevalt kõrgematest investeeringutest võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, teatas Ekspress börsile.
Kontserni kolmanda kvartali konsolideeritud müügitulu ulatus 15,1 miljoni euroni, kasvades eelmise aastaga võrreldes 14 protsenti. Kvartali konsolideeritud puhaskasumiks kujunes 860 000 eurot.
Grupi veebireklaami müük jätkas kasvu, tulemuste kasvu toetas ka digitellimuste arvu ning paber- ja digitoodete keskmise hinna kasv. Ekspress Grupi digitaalsete tellimuste hulk kasvas septembri lõpuks mullusega võrreldes 21 protsenti ja ulatus 151 400 tellimuseni. Digitaalsed tulud kasvasid esimese kolme kvartaliga 25 protsenti ja digitaalsete tulude osakaal moodustas septembri lõpus 77 protsenti kontserni kogukäibest.
Töötajate arv kasvas
30. septembri seisuga oli kontsernis 861 töötajat, 132 töötajat rohkem võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Eelmise aasta lõpus omandas grupp Geenius Meedia, millega lisandus 56 töötajat. Tänavu suvel omandati ELTA uudisteagentuur ja sellega koos lisandus gruppi 76 uut töötajat Eestis, Lätis ja Leedus.
Ekspress Grupi juhatuse esimehe Mari-Liis Rüütsalu hinnangul võib üheksa kuu tulemustega rahule jääda: kontsern suutis kasvatada digitaalset tulubaasi (digitaalsete tulude käivet ja osakaalu ja digitellijate arvu), säilitades ebakindlale majanduskeskkonnale ja sisendhindade ning palgakulude kasvule vaatamata hea kasumlikkuse.
Rüütsalu kinnitas, et kontsern on vähendanud kulubaasi valdkondades, kus tulud ei ole täitnud ootusi. Kulukärbete mõju avaldub järgmistes kvartalites.