Jätkusuutliku väärtusloomega asendamatuks
Alustuseks tuleks hinnata, kas ettevõte, milles ma töötan, suudab luua mingit olulist väärtust ja seejärel veenduda enda rolli olulisuses. Praegune keeruline majanduslik olukord, inflatsioon ja energiakriis on heaks tuleprooviks ettevõtte tegeliku väärtuse testimiseks.
Oleme olukorras, kus ostuvõimekus kukub ja hinda ei ole tihti võimalik tõsta, samas ettevõtte kulud suurenevad. Ellu jäävad need, kes suudavad oma sisendhinna kanda kiiresti üle klientidele. Kui see võimekus on olemas, siis on ettevõte õiges kohas, kui ei, siis ootab ees koondamiste laine. Sellele järgneb juba pankrottide laine, kus ühte tüüpi ettevõtted tekitavad teist tüüpi ettevõtete pankrotte jne.
Seega tasub hinnata ka kriisi mõju valdkonnale laiemalt. Start-up'pe luuakse, et lahendada mõnda probleemi, et muuta tehnoloogia abil keeruline ja aeganõudev lihtsaks ja kiireks, saastav ja kallis säästlikuks ja soodsaks. Olgu selleks siis elektroonilised saatelehed või pangandusäpp.
Kui oleme loonud oma ettevõttega maailma muutvat väärtust, suudame olla väärtusloomes jätkusuutlikud ning käia kaasas muutuva keskkonnaga, siis suudame tõenäoliselt ka kriisi olukorras ellu jääda. Kui me maailma kõnetada ei suuda, siis ei tule ka kliendid meiega sellele teekonnale kaasa ja pudenevad kriisi olukorras kiiresti käest.
Kitsastest raamidest välja
Kuna keegi ei tea täpset ajakava, millal kriis ettevõtteid rammima hakkab või millal osa töid tehisintellektiga asendatakse, siis tasub olla samm ees ning valmistuda olukorraks, kus leiva toob lauale ainult väärtust loov töökoht ja sisutühjad kohad kaovad orbiidilt.