Tahad muudatusi? Palka ettevõtja

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Firmad, mis otsivad uusi tooteideid või soovivad liikuda näiteks uutele turgudele, peaksid projektipõhiselt noori ettevõtjaid palkama, soovitavad Arielle Patrice Scott ja Larry Popelka BusinessWeek\'is.

Ettevõtted palkavad pigem hea äriharidusega noori, kelle eesmärk on saada juhiks. Sellega aga välistatakse oma meeskonnast liikmed, kes julgevad mõelda ja tegutseda erinevalt, võtta riske ning käivitada uusi ettevõtmisi.

25 tootekategooria uurimine viimase 50 aasta jooksul näitab, et aastatel 1960-1990 tuli 64% olulistest uuendustest nendes tootekategooriates suurfirmadelt, viimase kahekümne aasta jooksul on see langenud aga 16%ni ning 84% uuendustest tuleb väikestelt või idufirmadelt. Kui sa nüüd arved, et vaatluse all oli tehnoloogiasektor, siis eksid, tegemist oli tavaliste toodetega, näiteks majapidamistarbed.

Juhi jaoks ei ole küsimus selles, et personalijuhid neid noori ära ei tunne ja et viimased ei osutu konkursil valituks, vaid selles, et sellised noored isegi ei osale töökonkurssidel, sest töö väljakujunenud firmades ei ole nende jaoks ihaldusväärne.

Ega selliste noorte palkamine ei ole eesmärk omaette, see on ikkagi vahend, samal ajal kui eesmärk on suurendada organisatsioonis ettevõtjalikku mõttelaadi. Noorte ettevõtjate sisse toomine võib olla selleks vajalik tõuge. Samas - ettevõtja vabaduse soov ei sobi kokku traditsioonilise organisatsioonikultuuriga, nad pigem vihkavad bürokraatiat ja reegleid ning tüdinevad kiirelt. Neid motiveerivad väljakutsed ja ärivõimalused. Seega on Sinu kui juhi võimalus tuua nad meeskonda lühiajaliselt, projektipõhiselt mingi konkreetse teema lahendamiseks.

Loe täpsemalt: BusinessWeek

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles