Uuring: aja mõju kliendi valikutele ehk miks juurviljamüüja elu on raske

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Katherine Milkman viis Whartoni ülikoolis läbi uuringu, mille eesmärk oli hinnata kuidas inimeste ostuotsused muutuvad tulenevalt tellimuse täitmise perioodi pikkusest. Uurijate kokkuvõte oli lihtne - tarbija käitub oluliselt impulsiivsemalt kui ta saab oma otsuse tulemusi nautida kohe ning on valmis negatiivseid või vähem meeldivaid asjaolusid taluma kui need juhtuvad kaugemas tulevikus.

Mõned väljavõtted uuringu tulemustest:

  • Inimesed avavad oma rahakoti palju kergemini nende toodete ostmiseks, mis pakuvad kiiret naudingut kui nende, mille nad saavad kätte olulise viiteajaga.
  • Tulevikus saabuva kauba eest ei olda nõus nii palju raha maksma kui kohe saadava kauba eest.

See käitumismuster kinnitab ka teisi varasemaid uuringuid, mis on leidnud, et inimesed on pigem valmis vastu võtma väiksemaid ent kohe laekuvaid tasusid selle asemel et oodata suuremaid, aga tulevikus saadavaid tasusid. Samuti on inimesed valmis pigem andma lubaduse osaleda heategevusüritusel, mis toimub kahe nädala pärast kui sellel, mis toimub homme. Valijad on pigem valmis toetama poliitikute neid raskeid otsuseid, mis on vaja ellu viia kaugemas tulevikus kui neid, mis tuleb kohe ära teha.

Uuringu aluseks võeti ostud internetikauplustes tehtud ostuotsused. Täpsemalt saab uuringust lugeda selle kokkuvõttest \"I\'ll Have the Ice Cream Soon and the Vegetables Later: A Study of Online Grocery Purchases and Order Lead Time\"

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles