Alexela ja Infortar said LNG kai enne tähtaega valmis (5)

PM Majandus
Copy

Alexela ja Infortar said täna, mõned päevad lubatud tähtajast varem, valmis Paldiski LNG terminali kai ehituse - sadam on nüüd navigatsiooni alustamiseks ja LNG laevade vastuvõtuks valmis.

Otsus alustada Paldiski haalamiskai ehitusega tuli 31. märtsil, mil valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ülesande käesolevaks sügiseks LNG vastuvõtuvõimekuse loomiseks.

Sama päeva õhtul tellis Alexela ettevõtte teatel omal riisikol ära sadama vaialuse ehituseks vajalikud 6 km terastoru, tänu millele saab täna rekordkiirusel valminud sadamast rääkida ja tänu millele seisab sadam täna kindlal 133-st rammavaiast koosneval vundamendil. Pakrineemel, alustati töödega peale 2. maid, kui oli väljastatud vee-erikasutusluba meretööde alustamiseks.

Haalamiskai ehitus oli jagatud kolmeks: esimene ja kõige kiirem oli anda Eleringile kai põhiplatvorm gaasitoru ja elektritoitekaabli merest ülestoomiseks ja gaasitehnoloogia paigaldamiseks. Teine osa oli platvormist idapoole sirutuv nelja paaliga tiib ja kolmas peegelpildis platvormist läänepoole sirutuv nelja paaliga tiib laevaköite kinnitushaakide paigaldamiseks.

Paldiski Pakrineeme sadama haalamiskai platvormi põhimahu andsid Alexela ja Infortar Eleringile gaasitöödeks ennetähtaegselt üle juba augusti lõpus. Platvormi 200m2 laiendus valmis 15. septembril, kümme päeva enne lubatud tähtaega. Paldiski terminali haalamiskai ehituse töövõtja oli Insenerehituse AS, kelle vaiatööde partner AS BMGS, metallitöid teostas Ciest Metal OÜ, montaaźi- ja betoonitöid Rakennus Grupp OÜ ja betooni tarnis AS HC Betoon, geodeesia eest vastutas Geoplanet OÜ.

Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles