Müügiedendus

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Müügiedendus on üks neljast edenduse viisist (ülejäänud kolm on reklaam, otsemüük ning avalikud suhted). Müügiedendus on isikustamata reklaam, mis on loodud müügi vahetuks mõjutamiseks. Meediat ja meediaga mitte seotud turunduskommunikatsiooni kasutatakse nõudluse suurendamiseks eelnevalt piiritletud perioodil, turu stimuleerimiseks või toote kättesaadavuse parandamiseks. Näiteks:

  • kupongid 
  • soodusmüügid, sh odav kaasmüük (blue cross sale – põhiostule lisandub ka teine toode) 
  • kampaaniad 
  • väljapanekud ostukohas 
  • allahindlused 
  • tasuta näidised (toidukaupade korral) 
  • kingitused ja ergutuspreemiad 
  • tasuta reisid, näiteks tasuta lennureis

Müügiedendust saab suunata kas kliendile, müügimeeskonnale või jaotuskanali liikmetele (nt edasimüüjad). Kliendile suunatud müügiedendust nimetatakse kliendimüügi edenduseks. Jae- ja hulgimüüjatele suunatud müügiedendust nimetatakse kaubandusmüügi edenduseks. Mõningaid müügiedendusi, iseäranis ebatavalisi meetodeid, käsitlevad paljud petuvahenditena.

Kliendimüügi edendustehnikad

  • Hind: ajutine hinnaalandus, näiteks happy hour
  • Lojaalsuse premeerimise programm: kliendid koguvad ostudega punkte, kilomeetreid või ostukrediiti ning lunastavad need hiljem. Kaks tuntud näidet selle meetodi kasutamisest on firmad Pepsi Stuff ja AAdvantage. 
  • Protsent-alla-pakkumine: brändi pakkumine madalama hinnaga. Hinnaalandus võib olla pakendile märgitud protsentidena alghinnast. 
  • Pakendipakkumine: pakend sisaldab sama raha eest teatud hulgal rohkem toodet (näiteks 25% enam). 
  • Kupongid: kupongid on müügiedenduses muutunud standardiks. 
  • Peibutuskaup: populaarse toote hinda alandatakse ajutiselt, et stimuleerida kasumlikku müüki. 
  • Eraldi reklaamleht ajakirjandusväljaande vahel: kohalikule ajalehele lisatakse kupongiraamat. 
  • Kupongid riiulil: kupongid on saadaval tootega samal riiulil. 
  • Kupongid kassas: kliendile antakse kassas kupongid vastavalt ostetud toodetele. 
  • Kupongid internetis: kupongid on saadaval internetis. Kliendid saavad need välja trükkida ja poodi kaasa võtta. 
  • Interaktiivne müügiedendusmäng internetis: tarbijad mängivad tootega seotud interaktiivset mängu, nt ketšupi interaktiivne reklaam internetis. 
  • Tagasimaksed: tarbijatele makstakse raha tagasi, kui nad saadavad postiga tootjale ostutšeki ja triipkoodi. 
  • Võistlused/loteriid/mängud: tarbija siseneb toote ostuga automaatselt mängu. 
  • Väljapanekud müügikohas:
    - pilgupüüdja vahekäigus: märk ulatub riiulilt välja vahekäiku
    - „kaasajooksik”: märk mis õõtsub, kui klient sellest möödub
    - tootekast: toodetega täidetud konteiner
    - „kergitaja”: väike alus, mis tõstab toote teiste seast esile
    - „võnkuja”: liikuv märk
    - tahvel: tahvel, millele teated on kirjutatud kriidiga
    - kaelus: kupong on riputatud pudeli kaelale
    - YES-üksus: ”Your Extra Salesperson\" (sinu personaalne müügimees) − toodet tutvustav faktileht

Kaubandusmüügi edendusmeetodid

  • Hulgihinnaalandus: lühiajaline, ajendab edasimüüjat toodet sisse ostma. 
  • Müüja lisaboonus: ergutus, mis ajendab jaemüüjat toodet ostma ja välja panema. 
  • Müügivõistlus: võistlus premeerimaks jaemüüjaid, kes müüvad toodet kõige rohkem. 
  • Müügialused ostukohas: jaemüüjatele antavad täiendavad müügivahendid müügi edendamiseks. 
  • Koolitusprogrammid: edasimüüja töötajaid õpetatakse toodet müüma. 
  • Müügitoetuspreemia: tuntud ka kui „tehinguliigud”. Toodete soovitamise eest edasimüüja alluvatele makstav lisatasu.

Lühendatult wikipedia.com-ist

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles