Päevatoimetaja:
Sander Silm

Ikea kasseeris kliendilt valearvega rohkem raha (1)

Copy
IKEA Tallinna poe köögiosakond.
IKEA Tallinna poe köögiosakond. Foto: Konstantin Sednev

Ikea klient võitles poolteist kuud, et saada Ikeast tellitud kaupade eest õige arve ja tagasi ebaõiglaselt kinnipeetud käitlustasu. Pärast Postimehe sekkumist see paari nädala jooksul ka õnnestus.

Tiia (nimi toimetusele teada) tellis 6. septembril Ikea veebipoest erinevaid kaupu enam kui 100 euro väärtuses. 100 eurot on see piir, millest suurematele tellimustele ei rakendu käitlustasu.

Paraku selgus, et Ikeal ei olnud kõiki tellitud kaupu võimalik Tiiale tarnida, tarnitavate kaupade summa jäi alla 100 euro ja Ikea pidas tellimuselt kinni paki käitlemise tasu.

«Ikea muutis minu poolt kinnitatud tellimuse mingiks suvaliste tootenimetustega tellimuseks, vähendas tellimuse summat nende toodete võrra, mida ta ise küll e-poes reklaamis, aga mida väidetavalt mulle tarnida ei saanud ja tagastas vähem raha laost puuduolevate toodete eest, kui minu poolt makstud oli,» võttis Tiia probleemi kokku.

Artikli foto
Foto: Kuvatõmmis

Tiial oli vaja korrektset arvet firma raamatupidamisele, kuid seda tal ei olnud – makstud summa ja väljastatud arve summa erinesid, ka erinesid makse ja arve kuupäevad – Tiia maksis tellimuse eest 6. septembril, uus arve genereeriti talle 9. septembril.

«Oma tööandjale esitasin majanduskulude aruande kulusummaga 102.94, aga arvel on nüüd summa 88,93 ning tellimusel 84,94. Tegelikult on siin tegu raamatupidamise algdokumendi võltsimisega,» tõdes Tiia. «Nad ei oleks tohtinud muuta algset tellimust, mis minule oli ju sisuliselt ettemaksu arve, vaid oleksid pidanud seda vähendama korrektselt kreeditarvega.»

«Ma pole kunagi tellinud mingit uue poe kollektsiooni ja kui vaadata arvel olevate kaupade tükiarvu, siis on neid 8 koos käitlustasuga aga minu tellimusel on 9 ja ilma käitlustasuta. Ma ei saa seda arvet raamatupidamisele esitada, sest kõik selles on vale,» oli Tiia nördinud.
«Ma pole kunagi tellinud mingit uue poe kollektsiooni ja kui vaadata arvel olevate kaupade tükiarvu, siis on neid 8 koos käitlustasuga aga minu tellimusel on 9 ja ilma käitlustasuta. Ma ei saa seda arvet raamatupidamisele esitada, sest kõik selles on vale,» oli Tiia nördinud. Foto: Kuvatõmmis

Tiial õnnestus vaid ühel korral peale arve laekumist tabada telefonitsi Ikea klienditeenindajat. Ta uuris, kui palju raha ta siis tagasi saaks, kui ta kõik kaubad Ikeale tagastaks.

«Sain vastuseks, et nad ei olevat veel sellise probleemiga kokku puutunud, lubasid uurida ja ilmselt uurivad siiani,» ütles Tiia eelmisel nädalal, kui probleemi tekkimisest oli möödas juba kuu ja kaks nädalat.

Pärast Postimehe päringut tuli sel nädalal vastus, et Tiia probleem on lahenenud, korrektne arve genereeritud ja ebaõigelt kasseeritud käitlustasu tagastatud. Kõige kurja juur oli olnud viga finantssüsteemis.

«Teie poolt kirjeldatud juhtumis rakendati finantssüsteemis tekkinud vea tõttu tasu tellimuse eest, kus toodete vähese saadavuse tõttu jäi toodete maksumus alla 100 euro. Raha mittesaadaval oleva toote eest tagastati, kuid paraku lisandus nii automaatselt süsteemist arvele komplekteerimistasu,» ütles IKEA Baltikumi korporatiivteenuste juht Renata Dantė.

Dantė kinnitusel on finantssüsteemi tehniline viga praeguseks parandatud ja nad vabandavad sellest tulenenud ebamugavuste pärast.

Märksõnad

Tagasi üles