Burgerikett tõstis hinda ja inflatsiooni käes vaevlevad kliendid võtsid selle hästi vastu

Romet Kreek
, majandusajakirjanik
Copy
McDonald's sai tulu hinnatundlikke inimeste pitsitavast rahakoti kõhnusest, kes siiski ei suutnud kallimaks läinud kiirtoidule ei öelda
McDonald's sai tulu hinnatundlikke inimeste pitsitavast rahakoti kõhnusest, kes siiski ei suutnud kallimaks läinud kiirtoidule ei öelda Foto: AP/Scanpix

McDonald’si kolmanda kvartali käive ületas analüütikute ootuseid, kuna tõsteti hinda ning inflatsioonist kannatanud inimesed leidsid tee burgeriketti väärtuspakkumisi nautima.

Kompanii aktsia tõusis täna eelturul 2,2% võrra 262,30 dollarini.

Sarnaselt teiste kiirtoidukohtadega tõstis ka McDonald’s burgerite ja friikartulite hindu, et käia kaasas kasvanud toorainekuludega. Siiski on seal hinnatundlikele sööjatele toit odavam kui peenetes restoranides.

Septembris kasvas USAs kiirtoiduketi külastuste arv 6,2%, samas kui kogu sektori kiirtoidusöögikohtade külastatavus kasvas vaid 0,8%.

Üleilmselt kasvas burgeriketi vähemalt aasta aega avatud olnud söögikohtade müük kolmandas kvartalis 9,5%, kuid analüütikud ootasid vaid 5,8% müügi suurenemist. Suurimal turul, USAs, kasvas müük tänu hinnatõusule 6,1%.

Juunis maksis Big Mac burger 5,15 dollarit, aasta varem aga 4,93 dollarit.

Analüütikute hinnangul aitas kolmandas kvartalis USAs kiirsöögikohtade müügile kaasa ka bensiini odavnemine.

Kuid kuna dollar on kallis, vähenes McDonald’si käive 5% võrra 5,87 miljardi dollarini. See tuli siiski suurem analüütikute prognoositud 5,69 miljardist dollarist, kirjutab Reuters. Ettevõtte puhaskasum vähenes 8%, 1,98 miljardi dollarini ehk 2,68 dollarini aktsia kohta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles