Järgnevalt toome välja mõned tegurid, mis kujundavad raamatupidamistarkvara maksumust kliendile:
Funktsionaalsus – mida rohkem võimalusi tarkvara sisaldab, seda kõrgem on maksumus. Tarkvara valimisel tuleks otsustada just nende funktsioonide kasuks, mis on vajalikud ettevõtte vajaduste täitmiseks.
Rakendamine – valikus on nii arvuti- kui veebipõhised raamatupidamistarkvarad. Tihtipeale on arvutipõhise tarkvara kasutus kulukam, kuid sellel on omad plussid. Enamjaolt on veebipõhise tarkvara kasutuselevõtt odavam, kuid siinkohal tuleb arvesse võtta, et aruandlus on ainult veebipõhine.
Klienditugi ja koolitus – kuna raamatupidamistarkvara kasutamisel võib vaja minna teenusepakkuja tugisüsteemi, siis tuleks enne selle valimist vaadata, kas klienditugi on tasuta või lisatasu eest. Muidugi pakutakse enamasti erinevaid tarkvara kasutamist abistavaid vahendeid, näiteks kasutusjuhend või õpetusvideod.
Lisatasud ja –kulud - nende alla käivad näiteks kulud, mis tulenevad tarkvara täiendustest, hooldusest ja veebipõhise tarkvara majutamisest.
Lisaks on oluline olla kindel tarkvara müüja usaldusväärsuses, kuna raamatupidamistarkvara pakkujast sõltub, kas tarkvara uuendatakse regulaarselt ning on oluline, et probleemi ilmnemisel saaks teenusepakkuja toele loota.
Soovitatav oleks enne tarkvara soetamist uurida raamatupidamisteenuse pakkuja hindu ning kulukust. Võib juhtuda, et teenuse sisseostmine tuleb kokkuvõttes odavam, kuna sel viisil säästad enda aega ning lisaks ei pea raamatupidamistarkvara kasutamise eest maksma, sest teenusepakkuja omab enamasti kõiki pakutavaid raamatupidamise softi mooduleid, kuid teie ettevõtte jaoks kasutab ainult neid, mida läheb raamatupidamises päriselt vaja.
Lisaks on enamikel raamatupidamistarkvaradel prooviperiood. Kasuta võimalust ning proovi järgi ning vaata, kuidas tarkvara sinu ettevõttele sobiks. Või outsource’i raamatupidamine tegijatele.