N, 2.02.2023

Löök Eesti eduloole? Mitu suurfirmat pöörasid pakirobotitele selja

Liina Laks
, majandusajakirjanik
Löök Eesti eduloole? Mitu suurfirmat pöörasid pakirobotitele selja
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 3
Amazoni kullerrobot
Amazoni kullerrobot Foto: AFP / Scanpix

Mitu suurt USA firmat on oma robotkulleri-ärisuuna külmutanud ja inimesi koondanud – robotlahendus ei tasu end nii hästi ära, kui loodeti.

The Verge kirjutab, et Amazon tahab lõpetada oma robotkulleri Scouti ehitamise programmi ja saata laiali 400 inimesest koosneva meeskonna. Amazon väitis, et nad lihtsalt vähendavad meeskonda, aga projektist päris ei loobu.

Verge'i andmetel tekitab Amazoni loobumine küsimusi, kas robotkullerite ärimudel on pikaajaliselt jätkusuutlik, sest küllap Amazon programmist ärilistel või tehnilistel kaalutlustel loobus. Robotkullereid kasutatakse niinimetatud viimase miili lahendusena, millega viiakse kaup inimesele ukse ette.

Veel pole teada, kas Amazoni droonikullerid ehk ärisuund Amazon Prime Air samuti külmutatakse.

Amazon pole ainus: USA transpordifirma FedEx tahab loobuda Roxo-nimelisest pakirobotiprogrammist, mida ta partneritega on alates 2019. aastast katsetanud. FedEx tõi välja, et nn viimase miili lahendus on kõige kallim ja nad tahaksid leida võimalusi seda kulutõhusamalt teha, vahendab ArsTechnica.

Samas on sel aastal teatanud robotkulleriteenuse laiendamisest USA kaubandushiid Walmart, kes alles eelmisel aastal eemaldas poodidest 300 pakiautomaati ja pani ootele 1300 pakiautomaati, sest pood tahtis teistele teenustele keskenduda.

Eestis tegelevad robotkulleritega eelkõige Starship Technologies ja Cleveron. Cleveron lõi pakirobotite äri tänavu muudest tegevustest lahku ja asutas Cleveron Mobility, mis korjas suvel börsiinvestoritelt enam kui 5 miljonit eurot. Cleveron Mobility teatas tänavu septembris, et lõi USAsse tütarettevõte nimega Clevon Corporation ning avas demokeskuse ja USA peakontori Dallases Fort Worthis.

Märksõnad
Tagasi üles