Karastusjookide hiid Coca-Cola tõstis teisipäeval kogu majandusaasta väljavaadet, sest kolmanda kvartali käive ning kasum olid oodatust suuremad.
Mõnel läheb kriisis hästi: Coca-Cola tulemused olid oodatust paremad
Paremad tulemused saavutas ettevõte hinnatõusudega.
Ettevõte kergitas käibeootusi sellel aastal juba teist korda. Kui teise kvartali lõpus ootas Coca-Cola kasvuks 12–13 protsenti, siis nüüd 14–15 protsenti.
Kolmanda kvartali kokkuvõttes kerkis ettevõtte käive 10 protsenti, 11,1 miljardi dollarini. Wall Streeti analüütikud olid kasvuks oodanud 10,5 miljardit dollarit. Mahud kasvasid 4 protsenti, kuid peaksid edaspidi tänu kõrgematele hindadele ning erinevate toodete müügile kerkima 12 protsenti, vahendab AP.
Ettevõte on kogu aasta vältel toodete hindu tõstnud, sest nii koostisosade kui logistika kulud on kasvanud. Kõikidel suurematel turgudel on kasvanud ka turunduskulud, sest inimesed käivad taas spordivõistlustel ja kinodes.
Gaseeritud karastusjookide müük kasvas kvartaliga kolm protsenti ning kasvu vedas tugev nõudlus suhkruvaba Coca-Cola järele. Spordijookide ning maitsevee müük kasvas kuus protsenti. Kohvi müük kasvas samuti kuus protsenti. Mahlade müük püsis samal tasemel.
Coca-Cola puhaskasum kerkis 14 protsenti, 2,8 miljardi dollarini. Kui ühekordsed tulud välja arvata, oli ettevõtte kasum aktsia kohta 69 senti. Seda on enam kui analüütikute oodatud 64 senti.
Ettevõte märkis järgmise aasta ootuste kohta, et inflatsioon suurendab jätkuvalt kulusid ning toorainete hinnad jäävad kõikuvaks, vahendab USA populaarne investorite kanal CNBC.
Kogu järgmise aasta ametlikku prognoosi Coca-Cola siiski veel ei avaldanud ning lubab sellega lagedale tulla uue aasta alguses.
Tulemused kergitasid Coca-Cola aktsia hinda eelkauplemises kolm protsenti.
Konkurent PepsiCo kergitas kaks nädalat tagasi samuti ootusi pärast seda, kui oli kolmandas kvartalis toodete hinda 17 protsenti tõstnud.