Kaubanduses on taastunud koroonaeelne tase

PM Majandus
Copy
Nautica keskuse Tradehouse'i kaupluse pidulik avamine.
Nautica keskuse Tradehouse'i kaupluse pidulik avamine. Foto: Konstantin Sednev / Postimees Grupp

Tallinna kaubanduskeskused on nii käibelt kui külastatavuselt jõudnud tagasi 2019. aastasse ehk koroonaeelsele tasemele, leiab Nautica keskuse ja Lasnamäe Centrumi juht Teana Baskirtseva.

«Suvi tõi kaasa märkimisväärsed tõusunumbrid – kolmandas kvartalis kasvas Nautica keskuses müük võrreldes möödunud aastaga 39 protsenti ja külastatavus 45 protsenti. Ka eelmised kaks kvartalit olid tugevad. Sarnast kasvutrendi on näha ka linna teistes kaubanduskeskustes, mis lubab eeldada, et oleme koroonaaegsest agooniast välja tulemas,» selgitas Baskirtseva.

Suve lõpus tehtud Kantar Emori kaubanduskeskuste seireuuringust joonistus välja, et kesklinna piirkonna kaubandus on üldiselt elavnemas. «Nautica keskusel on võimalus end tõestada – kolmanda kvartali head müüginumbrid olid tegelikult esimesed üle pika aja, mis näitasid keskuse tugevat potentsiaali tavatingimustes,» sõnas keskuse juht.

Kui toiduainete sektoris võib märgata ebakindlust ja inflatsiooni hirmus on tarbijad oma ostukäitumist mõnevõrra muutnud, siis teistes sektorites Baskirtseva sõnul majanduslanguse märke ei ole.

«Viimases kvartalis kasvasid Nauticas mullusega võrreldes enim just kodu- ja hobivaldkonna (kasv 66 protsenti) ning väljas einestamise osakaal (kasv 60 protsenti), mis majanduslanguse ajal on tavaliselt esimesed, millelt inimesed kokku hakkavad hoidma. Samuti on jõudsalt kasvanud apteegi- ja ilutoodete müük,» selgitas Baskirtseva.

Rentnikega suheldes on selgunud, et näiteks elektroonika ja kodumasinate valdkonnas valitseb tarneraskuste ja tooraine puuduse tõttu kaupade puudus. Müüdaks isegi rohkem – kui oleks, mida müüa, lisas ta.

Kuigi e-kaubandus on viimaste aastatega teinud selget võidukäiku, on suur hulk inimesi, kelle jaoks tellimine, kodus proovimine ning sobimatute esemete tagasisaatmine on ebamugav. «Maailmas on esile kerkimas nii-öelda hübriidmudel, kus kesklinnas hoitakse väiksemat, vaid kõige populaarsemate toodetega kaubanduspinda ja teisi asju saab proovimiseks kauplusesse kohapeale tellida. Seda trendi saame lähiaastatel ilmselt rohkem ka Eestis näha,» arvab Baskirtseva.

Nautica ja Lasnamäe Centrumi keskus kuuluvad Capfieldi grupile, mis on Eestis tegutsev ostukeskuste omanik ja kinnisvaraarendaja. Capfieldi portfelli kuulub Eestis kuus jaekaubanduskeskust üüritava brutopinnaga üle 80 000 m².

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles