Päevatoimetaja:
Sander Silm

Telia Eesti üheksa kuu ärikasum kasvas ligi saja miljoni euroni (1)

Copy
Telia logo.
Telia logo. Foto: Ints Kalnins / Reuters

Telia Eesti viimase üheksa kuu müügitulu ulatus 252,5 miljoni euroni, millest ärikasum moodustas 94 miljonit eurot, aasta varem samal ajal oli müügitulu 220 miljonit eurot ja ärikasum 81,9 miljonit eurot.

Kolmandas kvartalis teenis Telia 83,5 miljonit eurot müügitulu ja 30,8 miljonit eurot ärikasumit, mis on vastavalt 10,3 ja 8,7 protsenti rohkem kui aasta varem samal ajal, selgub Telia majandusaasta vahearuandest.

Telia mobiililiitumiste arv ulatus kolmanda kvartali lõpus pea 1,3 miljonini, kasvades aasta varasemaga võrreldes 75 000 liitumise võrra. Telia interneti püsiühenduse kasutajaid oli kolmanda kvartali lõpus 241 000 ning TV-teenuse kasutajaid 201 000.

Telia Eesti juhatuse esimehe Robert Pajosi sõnul kuuluvad ettevõtte tänavuste prioriteetite hulka 5G võrgu laiendamine ja erinevad tegevused küberturbe valdkonna arendamisel.

«Ootame, et peagi algav 5G sageduslubade oksjon 700 megahertsi sagedusalas kulgeks kiirelt ja sujuvalt. Sagedusploki omamine 700 megahertsi sagedusalas annaks meile võimaluse laiendada 5G levikut veelgi ning hakata seda senisest enam pakkuma ka näiteks maapiirkondades,» selgitas Pajos pressiteates.

Septembri lõpu seisuga oli Telial üle Eesti paigaldatud ligemale 240 5G tugijaama, mis katsid 5G mobiilileviga enam kui 40 protsenti Eesti elanikkonnast. Juulis omandas ettevõte ka pikalt oodatud 5G sageduslitsentsi 3,6 gigahertsi sagedusalas, mis võimaldas hakata üle õhu pakkuma 5G koduinternetti.  Hetkel pakub Telia ülikiiret 5G koduinternetti 11 maakonna erinevates piirkondades.

Teise olulise teemana tõi Telia juht välja sel aastal toimunud arengud küberturbe valdkonnas, mis on pannud ka paljud ettevõtted sellele rohkem mõtlema.

«Tänane poliitiline olukord ja näiteks augustis Eestis suunal korraldatud ulatuslik küberrünnakute laine on pannud ettevõtteid senisest hoolikamalt kaardistama ja hajutama oma küberturbe riske. Näeme seda selgelt ka enda äriklientide suunal, kus ettevõtted on hakanud oma töötajaid agaramalt koolitama, kasutades selleks aktiivselt ka Telia pakutavaid koolitusi,» rääkis Pajos.

Nii selle kui järgmise aasta ühe peamise väljakutsena nimetas ta ülikiiret inflatsiooni ja erinevate kulude kasvu, mis mõjutab otseselt ka telekomisektorit.

Märksõnad

Tagasi üles