Päevatoimetaja:
Sander Silm

Vintsutatud Ikea klient: see on ebaprofessionaalsuse ja lohakuse ehe näide (3)

Copy
Rahvamassid IKEAs ületasid kaupmehe ootusi ja kaubavarustus jääb seetõttu ostunõudlusele alla.
Rahvamassid IKEAs ületasid kaupmehe ootusi ja kaubavarustus jääb seetõttu ostunõudlusele alla. Foto: Limon

Tallinlane Raivo Linnas oli jõudnud kolm korda külastada Tallinna Ikea poodi, kui tema kannatus katkes ja ta hoiatas kõiki oma Facebooki sõpru Ikea külastuse eest.

«Tahan teid hoiatada IKEAga seotud jamade eest, head sõbrad,» kirjutas Linnas. «Harjumaal asuv IKEA pood on üks suur korralagedus ja häbiplekk kaubanduses, välja arvatud müügisaali konsultandid, kes on tublid ja abivalmid.»

Linnas oli kahel korral kahe nädala jooksul kogenud, et müügisaali ja lao vahel puudub Ikeas adekvaatne infovahetus. Müügisaali töötajad väidavad, et soovitud toode on vajalikus koguses olemas, kuid komplekteerimisosakonnast kaupa kätte saama minnes selgub, et et see sugugi nii ei ole.

«Kolme korra külastuse kogemusena saan väita, et IKEA komplekteerimislao/kauba väljastusosakonna töökorraldus tervenisti on ebaprofessionaalsuse ja lohakuse ehe näide,» ütles Linnas.

Aeg ja närvid kuluvad

«Kolmest komplekteerimistellimust vastu võtvast kassast töötab korraga tavaliselt üks. Järjekorranumbri võtmisest kuni tellimise vastu võtmiseni kulub vähemalt pool tundi. Pole vahet, kas on puhkepäeva tippaeg või tööpäeva õhtu. Kauba kättesaamiseks kulub veel tund. Ehk kokku ca 1,5-2 tundi maksmisest kuni kauba saamiseni,» kirjeldas ta.

Viimane kord sai aga IKEA komplekteerimisosakonna/lao seltskond Linnase sõnul hakkama erilise käpardlikkusega. «Uksed, mis olid laos olemas, jäid ikkagi kätte saamata, sest muu kaup oli ladustatud nii, et uksi polnud võimalik kätte saada!» kirjutas Linnas.

Tõe huvides tunnistas ta, et kiitust väärib tagastamis-vahetamisosakonna inimeste töö, sest puudu oleva kauba eest anti raha kohe aega raiskamata tagasi.

«Kokkuvõttes olen kahe kapiukse saamiseks kulutanud kuus tundi, aga neid pole mul ikkagi,» ütles Linnas. «IKEA juhtkond peaks komplekteerimislao juhi välja vahetama, kui IKEA mainest vähegi hoolitakse.»

Parem olukord on koju tellimustega ja neid soovitab Linnas kaupluse külastuse asemel, sest koju tellitud kaup tuli lubatud päeval korralikult ja komplektselt kohale.

Laovarud jäid ostuhuvile alla

IKEA Baltikumi korporatiivteenuste juhi Renata Dantė sõnul püüavad nad hoida kaupluses ja e-poes pakutavate toodete hulka tasakaalus. «Kirjeldatud juhtum võib aset leida harva, juhul kui näiteks erinevad kliendid ostavad poest ja veebist samu kaupu samal ajahetkel,» selgitas Dantė. «Töötame pidevalt selle nimel, et parandada laoseisu täpsust.»

Dantė sõnul on poekülastajate hulk olnud planeeritust suurem ja Ikea laovarude täiendamine ja ka veebitellimuste täitmine on külastustele järele jõudmas.

Olukorra parandamiseks ja tarbijate ootuste paremaks täitmiseks võetakse kasutusele eri meetmeid. Näiteks on juba suurendatud klienditeeninduses töötajate arvu, veebitellimuste töötlemise kiirust ja klientidele väljastamist.

«Vabandame ebamugavuste pärast ja võtame olukorda tõsiselt,» lubas Dantė.

Tagasi üles