Skip to footer
Päevatoimetaja:
Sander Silm
Saada vihje

Värske pilguga ärimudeli kallale

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

„Vaadakem tõele näkku,” kirjutas Fast Company asutaja Bill Taylor hiljuti Harvard Business Online’is. „Valdaval enamusel firmadel enamikus tegevusvaldkondades on niinimetatud tunnelivisioon – nad teevad samu vigu, mis konkurendid ning jätavad märkamata samad võimalused kui konkurendid.”



\"\"
Valdek Alber

On ütlematagi selge, et see on olukord, mis lämmatab loova lähenemise ja kärbib eduvõimalusi. See on omalaadne nähtus, mida Taylor nimetab „

corporate déjà vu

-ks” – sama vana mõttemudeli kasutamine kõikide uute olukordade lahendamiseks.



Selleks, et saada sellest nõiaringist välja, on Taylori arvates ettevõtte juhtidel vaja saada üks paras

ports vuja dé

-d.

Vuja dé

on termin, millega ta tähistab aktiivset selliste võimaluste otsimist, mida konkurendid ei oska või ei suuda leida. See eeldab, et murtakse ennast välja senisest mugavustsoonist ja vaadatakse igat uut väljakutset uuest vaatepunktist. Lihtne öelda, aga mitte nii lihtne teha.



Taylor jätkab: „Parimad juhid, keda olen kohanud, ei ürita õppida oma valdkonna liidritelt. Selle asemel vaatavad nad oma valdkonnast välja ja proovivad mõista sealsete juhtide mõtteloogikat ja kogemusi ning seda kasutades panna alus revolutsioonilistele muudatustele oma valdkonnas.”


Sisuliselt soovitab Taylor Sul vaadata kriitiliselt üle oma ärimudel – õppides teistest valdkondadest leiad võimalusi midagi senisest erinevalt teha ja seeläbi konkurentide ees eelis saavutada.



Hüva soovitus raskel ajal!

Kommentaarid

Märksõnad

Tagasi üles