Eesti Energia lajatas universaalteenuselt börsipaketile tahtnud kliendile kahekordse marginaali (22)

Merike Lees
, majandusajakirjanik
Copy
Universaalteenusele üleminekuks ei pidanud inimesed midagi tegema. Tagasiminekuks tuleb sõlmida uus leping uuele paketile.
Universaalteenusele üleminekuks ei pidanud inimesed midagi tegema. Tagasiminekuks tuleb sõlmida uus leping uuele paketile. Foto: Konstantin Sednev

Universaalteenuselt oma vanale paketile tagasi pöörduda ei saa, vaid tuleb sõlmida uus leping uutel tingimustel, ning see võib kujuneda kliendile varasemast palju kallimaks.

Mart Raudsaar sai nädalavahetusel Eesti Energiast kirja, kus teda tänati Eesti Energiaga universaalteenuse lepingu sõlmimise eest. Selline sõnastus ajas Raudsaarel harja punaseks, sest tema ei ole sellist lepingut sõlminud. Vastupidi, Eesti Energia viis ta ise automaatselt universaalteenusele üle.

«Mina ei ole sõlminud universaalteenuse elektrilepingut Eesti Energiaga, see on sõlmitud minu eest ja minu teadmata,» kirjutas Raudsaar oma Facebooki lehel.

Universaalteenuse lepingust on võimalik taganeda 29. oktoobrini, ja seda teenustasuta.

«Kui taganesin lepingust, siis informeeris e-keskkond mind asjaolust, et jään elektrit tarbima üldteenuse alusel. Seega pean tegema veel täiendava liigutuse, et jõuda tagasi oma algupärase paketini. Seega, head kliendid, olge tähelepanelikud! Universaalteenuse lepingust taganemine ei tähenda seda, et hakkate automaatselt tarbima oma universaalteenuse eelset paketti. Automaatselt hakkate tarbima üldteenust, mis on üldiselt ebasoodne,» lisas Raudsaar.

Ma nüüd ei teagi, keda selle pettuse eest peaksin tänama!

Mart Raudsaar

See pole aga veel kogu tõde. Tõde on see, et universaalteenuse eelset paketti enam tagasi ei saagi. Selle asemel võib ta sõlmida uue börsipaketi uue hinnaga, kuid kui tema varasema paketi hind oli börsihind + 0,29 senti kW/h, siis uue pakkumise hind on börsihind + 0,55 senti kW/h.

«Ma nüüd ei teagi, keda selle pettuse eest peaksin tänama! Minu teada on Eesti Energia Eesti riigile ja seega maksumaksjatele kuuluv ettevõtte, seega siis pean tänama vist Eesti riiki ja iseennast ka,» märkis Raudsaar.

Selleks, et oma vanale paketile jääda, oli klientidel aega otsustada 12. oktoobrini. Kui klient selleks kuupäevaks universaalteenuse pakkumisest ei loobunud, siis viidi ta seadusest tulenevalt automaatselt üle universaalteenusele. «Vana ja kallima hinnaga leping seejuures lõpetati, nagu me ka kliente hoiatasime,» ütles Eesti Energia pressiesindaja Mattias Kaiv.

«Nüüd kui klient on juba toodud universaalteenusele üle ning soovib sellelt lahkuda teisele paketile või üldteenusele, siis need sõlmitakse uutel tingimustel nagu iga paketivahetuse puhul,» selgitas ta.

Kui uus pakett valitakse vähemalt seitse päeva enne kuu lõppu, siis hakkab uue lepingu arvestus järgmise kuu algusest. «See tähendab, et tingimata ei pea klient liikuma vahepeal üldteenusele, vaid võib otse novembri algusest uuele paketile ümber lülituda,» ütles Kaiv.

Kommentaarid (22)
Copy
Tagasi üles