Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võib leida kümneid ja kümneid erinevaid juhendeid turundusplaani koostamiseks. Kindlasti on nendest paljudes olukordades ka abi, aga kindlasti ei ole neid mitte alati vaja. Vahel aitab ka lihtsalt terve mõistus. Ära aja asja keeruliseks – alusta ühe A4 pikkuse turundusplaaniga. See peaks sisaldama seitset lauset:
- Lause 1: mis on sinu turundustegevuse eesmärk?
- Lause 2: läbi milliste väärtuste klientidele pakkumise sa need eesmärgid saavutad?
- Lause 3: milline on sinu toote või teenuse sihtgrupp?
- Lause 4: milline on sinu toote või teenuse nišš?
- Lause 5: milliseid turundusvahendeid kasutad?
- Lause 6: milline on sinu äri isikupära?
- Lause 7: kui suur on sinu turunduseelarve?
Kui sul juba on turundusplaan, siis vaata, kas leiad sealt vastused kõikidele nendele küsimustele ning hinda kas sa ka nende järgi tegutsed.
Kui selline üldplaan on olemas, siis järgmine samm oleks turundustegevuste planeerimine.