Üleriiklikest raadiojaamadest söögi alla ja söögi peale kõlavad eksalteeritud propagandaklipid kõrgete energiaarvete all ägavatele tarbijatele rohepöörde toetuseks läksid Euroopa Liidu maksumaksjale maksma kümneid miljoneid eurosid.
Euroopa Liit kulutas kümneid miljoneid eurosid rohepropagandale (2)
Eestis jookseb juba nädalaid neljas raadiojaamas – Elmar, Kuku, MyHits ja StarFM –, kolmes linnas viiel digitaalsel väliekraanil ning sotsiaalmeedias ELi võitluslik reklaam, milles on viiteid nii sõjale, keskkonnale kui ka energeetikale ning mille kokkuvõte sedastab, et «Sina oled Euroopa». Kampaania on pikk, algas see 20. septembril ja kestab kuus nädalat.
Reklaami tellijaks on Euroopa Komisjon. Euroopa Komisjoni Eesti esindusest saab teada, et kampaania kogumaksumus kuueks nädalaks 27 riigis 24 keeles ja kuues erinevas kanalis koos väljatöötamise, disaini ja levitamisega oli umbes 20 miljonit eurot. Kui palju maksis Eesti kampaania, jääb selgusetuks, sest Euroopa Komisjoni Eesti esinduse kommunikatsioonijuht Hanna Hinrikuse sõnul seda ei avaldata.
«Summad liikmesriikides on nii erinevad, riigi suurusest, kanalitest ja muust sõltuvalt,» ütles Hinrikus. «Eestis kuulusid põhimaksumuse sisse lisaks reklaamide sisselugemisele reklaamipinnad, raadiokanalid ja need üksikud välireklaamid, sotsiaalmeedia ka.»
«Sina oled Euroopa» kampaania eesmärk on näidata, et rohepöörde kiirendamine käib käsikäes väärtuste eest seismisega. Euroopa loobumine Vene energia kasutamisest kaitseb me demokraatiat, rahu, stabiilsust ja vabadust.
Ühtlasi selgitab kampaania, mida teeb EL energiakriisi lahendamiseks ja kutsub inimesi üles tegema teadlikke valikuid keskkonnakaitse ja energia säästmise vallas.