Päevatoimetaja:
Sander Silm

Scandinor on haaranud ligi 20% Soome akende ja uste restaureerimisturust (1)

Copy
Madis Tarum näeb Soome turul kasvupotentsiaali.
Madis Tarum näeb Soome turul kasvupotentsiaali. Foto: Scandium Kinnisvara

Scandinor teenis 2021. aastal rekordilised 3,3 miljonit eurot müügitulu, mis on 23 protsenti rohkem kui aasta varem. Lõviosa sellest teeniti Soome turult ning ekspordi kasvu oodatakse ka edaspidiseks, sest nõudlust restaureerimisteenusele  sõda ja rallivad hinnad ei mõjuta.

«Soome restaureerimisturu maht on ca 20–25 miljonit eurot, millest meie suudame  teenindada ligi 4,5 miljonit eurot ehk umbes 20 protsenti turuosast. Samas on kindlasti ka kasvupotentsiaali. Kriisis saab kõige rohkem pihta ikkagi uute majade ehitus ja rohkem hakatakse vanu maju korda tegema. Meie tööpõld pigem suureneb ja seda on tunda nii Eesti kui ka Soome turul,» kirjeldas Scandinori tegevjuht Madis Tarum.

Eksport Soome moodustab Scandinori müügitulust 76 protsenti ehk Tallinnas restaureeritud uksed ja aknad eksporditakse peamiselt põhjanaabrite juurde. Koostööd tehakse enamasti Soome ehitussektori peatöövõtjate ja korteriühistutega, kuid osaletakse ka Eesti riigihangetel. Viimasest tulenevalt on ettevõtte restaureerida nii Niguliste ja Jaani kiriku kui ka Tallinna Linnateatri uksed-aknad.

Sõda ja inflatsioon ettevõtet ei mõjuta

Keeruline aeg oli ettevõttel esimese koroonalaine alguses, kui töötajad piiride taha kinni jäid ja materjalide hinnad uskumatul kiirusel tõusid.

«Praegu oleme aga üldmaterjalide hinnad lepingutega kindlaks määranud, mistõttu väiksemad hinnakõikumised meie tegevust ei mõjuta. Samas kui materjalide hinnad teevad suure hüppe, siis peame paratamatult üle vaatama ka oma hinnakirja,» sõnas Tarum.

Scandinori juhi sõnul on praeguse inflatsiooni juures soodsam vanu aknaid renoveerida kui soetada uusi. «Kindlasti ei ole see otseses võrdluses, ent kui lisada akende vahetusele nii vanade akende eemaldus, fassaadi- ja sisetööd, aknalaudade vahetamine jm, siis julgen öelda küll, et uute akende paigaldamine võib minna kallimaks, kui vanade akende restaureerimine,» kirjeldas ta ning tõdes, et suur roll on nüüdseks ka inimeste teadlikkusel, kust toode pärineb.

Plaanitakse siseneda akna- ja uksetootmisesse

Ehkki põhiklientuuriks on ettevõtted, planeeritakse tulevikus asuda ka tootmissuunda arendama, mis võimaldab laieneda ka eraisikute kliendigrupile.

«Plaanime alustada puidust akende ja uste seeriatootmisega ning tuua turule Eestis toodetud, sertifitseeritud ja CE-märgistatud kvaliteettoodangut, mis vastab kõigile Euroopa Liidu ohutus-, tervise- ja keskkonnakaitsenõuetele. Seega siseneme meie jaoks täiesti uude ärivaldkonda ja pakume konkurentsi siin juba tegutsevatele ettevõttele,» kirjeldas Tarum.

Järgnevateks aastateks on võetud eesmärgiks kasvatada veelgi ekspordi osakaalu ning laieneda ka teistesse Skandinaaviamaadesse, nagu Rootsi, Taani ja Norra. «Suuremad restaureerimis- ja tootmismahud nõuavad suuremat pinda, mistõttu planeerime uue tootmishoone ehitamist Kuusallu. Praeguseks oleme saavutanud 80 protsenti restaureerimismahust, mida pakkuda suudame, mistõttu tootmise laienemine on hädavajalik,» sõnas Tarum.

Scandinor OÜ põhitegevus on akende ja uste restaureerimine ja paigaldus. 2012. aastal loodud ettevõte tegutseb Eestis ja Soomes ning seal töötab 65 inimest. Scandinor OÜ on olnud kolm aastat järjest Äripäeva Gasell, kasvatades käivet ja kasumit kolme aasta jooksul enam kui 50 protsenti.

Tagasi üles