Prantsuse streigid pingestavad veelgi Euroopa diislikütuse pakkumist

Ronald Reinap
, reporter
Copy
Enim langes diislikütuse hind.
Enim langes diislikütuse hind. Foto: Tairo Lutter

Paanika, mis tabas tööstus- ja autokütuste pakkujaid kevadel seoses Venemaa sissetungiga Ukrainasse, hakkab Euroopasse tagasi hiilima – diislikütuse turg on taas kontrolli alt väljumas.

ICE Futures Europe'i andmete kohaselt olid kauplejad valmis maksma enam kui 100 dollarit lisatasu, et saada oktoobris tonni jagu diislikütust, selle asemel et oodata novembrini. Kahe kuu hinnavahe näitab, kui pingeliseks turgu peetakse, kirjutab Bloomberg.

Mure Venemaa tarnete pärast püsib, kuid seekord lisandub sellele ka kolme suure Prantsuse rafineerimistehase streik. Koos hiljutise tulekahjuga tähendab see, et enam kui 60% riigi kütuste tootmisvõimsusest on välja lülitatud.

Naftakaupleja Gunvor Groupi tegevjuht Torbjorn Tornqvist ütles teisipäeval, et diislikütuse turg on liikumas samasuguse nappuse tasemele, nagu oli Ukraina sissetungile järgnenud nädalatel.

Prantsuse palgastreigid tabavad Euroopat energiajulgeoleku jaoks halvimal ajal, sest need võivad kiirendada rafineeritud nafta varude vähenemist enne ähvardavat embargot Venemaa nafta impordile, kommenteeris Facts Global Energy teisipäeval.

Mandri-Euroopa diislikütuse sektor, mis pingestub just praegu, kui ettevõtted ostavad enne talve peaaegu identset kütteõli, on ärevuses alates Ukraina sissetungist, kuna kauplejad juba väldivad Vene naftat.

Nüüd on streikide tõttu hakanud kütus Prantsusmaal osades tanklates juba otsa saama, mis valmistab järjekordset peavalu tarbijatele ja tööstusharudele, keda on tabanud elukalliduse ja aastakümnete halvim energiakriis.

Diislikütuse juurdehindlus Brenti toornafta suhtes tõusis kolmapäeval Loode-Euroopas üle 44 dollari barreli kohta. 2021. aasta oktoobri alguses küsiti umbes 12 dollarit barreli eest. Otsesõnu kaupleb diislikütus umbes 150-dollarilise hinnaga, kui Brenti hinnaks on 93,55 dollarit barreli eest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles