VENE RAHA Tallinna Sadam usaldas kahtlaseid investoreid ja takerdus vaidlustesse

, ajakirjanik
Copy
Muuga Sadam on Eesti kaubavahetuse sõlmpunkt.
Muuga Sadam on Eesti kaubavahetuse sõlmpunkt. Foto: Mihkel Maripuu

See lugu sai alguse 2018. aastal, kui riigiettevõte Tallinna Sadam AS võttis rendile suure maa-ala koos kaidega. Varem asus siin söeterminal, kuid 2017. aasta kevadel läks terminali operaator Coal Terminal AS pankrotti. Terminali territooriumi arendamiseks kuulutati välja konkurss, kuid ühtegi ettepanekut ei laekunud. Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm selgitas seejärel, et terminal tuleks võimalikult kiiresti taaskäivitada, kirjutab Rus.Postimees.

2018. aasta suvel õnnestus sadamal söeterminali alale rentnik leida. Kuus kuud enne tehingut registreeritud MPG Agroproduction OÜ (MPG) sõlmis sadamaga lepingu ja sai maa 99 aastaks rendile koos viie krundi ehitusõigusega. Sinna lubas MPG ehitada sojaoa töötlemise ja õlipressimise tehase.

Sadam teatas pressiteate vahendusel, et MPG investeerib tehasesse 200 miljonit eurot ning Muuga sadamasse luuakse minimaalselt 300 töökohta.

Tagasi üles