Septembris toimus Eesti, Läti ja Leedu ühisprojektina Muuga–Kaunase multimodaalse rongi ehk Merevaigurongi testsõit ning Operaili sõnul on peatselt plaanis ka regulaarliini avamine.
Operail kavatseb Merevaigurongi regulaarliini peatselt avada (1)
Merevaigurongi loomiseks sõlmisid Balti riikide raudteeettevõtted lepingu juba mõne aasta eest, septembris tehtud testsõidu eesmärk oli selgitada välja võimalikud kitsaskohad. «Sõit ise läks tõepoolest edukalt, kuid HHLA TK terminali alal, kus kauba laadimine toimub, on vaja efektiivsemaks muuta tolliga seotud protsessi. Loodame probleemi lahendada koostöös maksu- ja tolliametiga veel oktoobri esimeses pooles,» ütles Operaili kommunikatsioonijuht Madiken Oja BNS-ile.
Oja selgitusel on Operail olnud projekti vedur, kes hankis vajalikud vagunid, juhib protsessi ja suhtleb klientidega.
«Muugal HHLA TK terminalis võetakse Soomest ro-ro laevadega poolhaagistes ja konteinerites tulev kaup vastu ja laetakse vagunitele. Seejärel veab Operail kauba oma veduri ja vedurimeeskonnaga Muuga sadamast Läti piirile. Läti piiril võtab rongi vastu Läti operaator, kes veab rongi oma veduri ja vedurimeeskonnaga Leedu piirile. Leedu piirilt võtab rongi vastu ja veab Kaunasesse Leedu operaator. Kaunas Intermodal Terminalis toimub poolhaagiste ja konteinerite ümberlaadimine 1435-millimeetristele vagunitele ja sõit jätkub Duisburgi liinil Saksamaale,» kirjeldas ta.