Tesla mure: tootmine püsib graafikus, aga autod ei jõua klientideni

Carl-Robert Puhm
, majandusajakirjanik
Copy
Tesla Model 3 on osutunud klientide seas äärmiselt populaarseks.
Tesla Model 3 on osutunud klientide seas äärmiselt populaarseks. Foto: ALLISON DINNER/Scanpix

Autotootja Tesla tarnis kolmandas kvartalis prognoositust vähem sõidukeid, sest logistika tehastest ostjateni on muutunud üha keerulisemaks.

USAs Texases paiknev elektrisõidukite tootja teatas, et tarnis kolmandas kvartalis 343 830 sõidukit, mis on küll rekordiline näitaja, kuid jääb siiski alla analüütikute prognoosidele. Andmeanalüütika hiid Refinitiv ootas Teslalt näiteks 359 000 auto tarnimist. Aasta varem ületas Tesla vastavat tarneprognoosi 73 protsendiga.

Väiksemaks jäänud tarnete arv annab alust arvata, et Tesla 19. oktoobril avaldatavad tulud jäävad samuti prognoosidest madalamaks.

Tesla teatas, et tootmise taha asi ei jäänud: kolmandas kvartalis toodeti umbes 365 000 sõidukit. Tootmise ja tarnete vaheline erinevus (22 000 autot), viitab aga logistikaprobleemidele. «Kuna meie tootmismahud kasvavad jätkuvalt, muutub piisavate transpordimahtude mõistliku hinnaga tagamine tippnädalatel üha keerulisemaks,» möönis Tesla pressiteates.

Tesla lisas, et koroonapandeemia ajal tehtud muudatused tootmisprotsessis kuhjavad tarned just kvartali lõppu. Ettevõtte tegevjuht Elon Musk säutsus, et Tesla on üritanud oma «hullu kvartalilõpu tarneahelat» tasandada ja see on võetud selgeks prioriteediks. «Kliendikogemus kannatab, kui kvartalilõpus on kiire,» ütles ta. «Pidev liikumine stabiilsete kaubavoogudeni on õige tee.»

Tesla aktsia on sel aastal kaotanud kolmandiku oma väärtusest. Samas on ettevõtte turuväärtus endiselt 831 miljardi dollari juures, mis on palju suurem näitaja kui ühelgi teisel autotootjal.

Väga suure enamiku Tesla tarnitud mudelitest moodustasid lõppenud kvartalis soodsamad mudelid Y ja 3, mida saadeti tehastest välja 325 158 ühikut. Kallimas hinnaklassis olevaid X ja S mudeleid tarniti 18 672.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles