Eesti paikneb digitaalsete avalike teenuste poolest ülemaailmse ÜRO 2022. aasta digiteenuste edetabelis esimesel kohal, Tallinna e-teenused on kolmandal kohal.
Eesti asub e-teenuste ÜRO edetabelis esikohal, Tallinn on kolmas
ÜRO avalikustas 28. septembril oma 2022. aasta digiriikide edetabeli, kus Eesti avaliku sektori e-teenused hinnati maailma parimateks. Tallinna linna e-teenused hinnati Berliini ja Madridi järel maailmas paremuselt kolmandale kohale.
Linnapea Mihhail Kõlvarti sõnul on see suurepärane saavutus, milleni jõudmise nimel on linna digiteenistus ja paljud teised töötajad linnaorganisatsioonis panustanud juba aastaid.
«Uuringus rõhutatakse digitaalse valitsemise kasvavat rolli jätkusuutliku tuleviku loomisel ja mitmetahuliste kriisidega toimetulekul. Digitehnoloogiad mängivad viimastel aastatel järjest suuremat rolli ülemaailmse tervishoiukriisiga seotud probleemide lahendamisel ja oluliste avalike teenuste tagamisel isolatsiooni, ebakindluse ja haavatavuse perioodil. Seda rolli oleme Tallinnas selgelt tajunud ja sihipäraselt kandnud, ning seetõttu ka oma e-teenuste arendamist tõsiselt võtnud,» rääkis Kõlvart.
Tallinna digidirektori Martin Männili sõnul leiavad Tallinna e-teenused erinevates edetabelites regulaarselt mainimist, aga seekordne tunnustus ÜRO-lt on Tallinna jaoks märkimisväärne.
«E-teenuste puhul hinnatakse muu hulgas seda, kui suur hulk linna teenustest on e-teenusena kättesaadavad, aga ka nende kasutusmugavust, avaandmete kättesaadavust, töökindlust ja turvalisust. Tähtsad on ka teenuste kättesaadavus erivajadustega inimestele, kodanike kaasatus, andmete kaitse ja muu inimõigustega seonduv. Tallinna eduloo taga on rohkem kui 20-aastane süsteemne ja pühendunud töö e-teenuste arendamisel, millesse on panustanud teenuste juhid ametites ning kõik digiteenistuse üksused,» ütles Männil.
ÜRO uuringutulemuste raport sisaldab hinnangut e-valitsuse kohta kõigi 193 ÜRO liikmesriigi suurima rahvaarvuga linnades. Tallinna ühe tugevusena tuuakse aruandes välja avaandmete kasutamist läbipaistvuse ja teenuste kättesaadavuse suurendamisel, väärtuse loomisel ja sidusrühmade kaasamisel linnaarengu planeerimisprotsessidesse.