Ettevõtjate hinnangul on toiduraiskamise vähendamisel oluline koostöö inimeste, ettevõtete ja riigi vahel. Kui ettevõtete jaoks tähendab toidukadu rahalist kaotust, mille finantsjuht ka konkreetse numbrina lauale paneb, siis kodudes finantsjuhti kahjuks pole ja nii ei märgata sageli, kui suur osa poest toodud kaubast prügikasti jõuab.
Rimi värske uuringu kohaselt viskab keskmine Eesti pere igal aastal ära 330 euro väärtuses ja lastega pere koguni üle 400 euro väärtuses toitu. Ettevõtted peavadki äriliste tegevuste kõrval oluliseks Eesti inimeste – oma klientide – harimist toiduraiskamise vähendamise osas.
Täpne analüüs aitab kadusid vähendada
Reval Cafe tegevjuhi ja asutaja Rene Treifeldti sõnul on kohvikukett suutnud pideva analüüsitöö ja keskse köögi kasutamisega toidukao miinimumini viia. Nädalas jääb Revalis üle vaid 5-6 praadi ning mõned saiakesed, mis antakse töötajatele, kui viimased seda soovivad. Varem on ettevõte üle jäänud toitu ka annetanud, ent tänaseks ülejääki sisuliselt enam pole. «Analüüsime pidevalt klientide arvu ja tellitavaid tooteid, ei tooda kunagi sama palju ette. Töötame põhimõttel, et pigem võib jääda puudu, aga ei tohi üle jääda,» sõnas Treifeldt.
Analüüsi olulisust rõhutab ka Horeca Service’i kvaliteedijuht Anni Verk. Ettevõte, mis tegeleb toitlustusasutuste, aga ka näiteks koolide ja lasteaedade varustamisega värskete toiduainetega, peab toiduohutuse ja kadude vähendamisega tegelema igapäevaselt. «Toidu raiskamise vähendamises on kõige olulisem see, et kiirelt riknev toidukaup ei jääks liiga pikaks ajaks seisma,» rääkis Verk. «Kaardistame ja analüüsime pidevalt oma tööprotsesse ja vajadusel teeme parandusi, et seda vältida.» Samuti pööratakse igapäevast tähelepanu ladustamise tingimustele ja sisseostetava kauba kvaliteetidele.