Brittide hinnavõrdlusest selgub, et elektriauto kulutab miili läbimiseks 18 penni, bensiinimootoriga auto 18 ja diisemootoriga masin keskmiselt 21 penni miili kohta.
Vahet polegi: elektriauto laadimine on pea sama kallis kui bensiiniga sõit (6)
Autoorganisatsiooni RAC Charge Watchi andmetel maksab Suurbritannias avaliku kiirlaadija toidet kasutavatele elektrisõiduki juhile sõiduki laadimine keskmiselt 63,29 penni (72 senti) kilovatt-tunni kohta. Keskmise suurusega ja 64 kWh akuga pereauto 80% laadimiseks kulub keskmiselt 32,41 naela (umbes 34,87 dollarit).
Ülikiireid laadijaid kasutavate inimeste kulud on tõusnud keskmiselt 25%. Analüüs näitas ka, et juht, kes kasutab avalikus võrgus eranditult kiir- või ülikiiret laadijat, maksab nüüd elektri eest umbes 18 penni miili kohta, teatas RAC.
«Bensiinimootoriga autol on see keskmiselt 19 penni ja diiselmootoriga autol 21 penni miili kohta,» kirjutas RAC.
Paljud elektrisõiduki kasutajad laevad akut enamasti kodus, kus elekter maksab vähem. Kui jõustub Ühendkuningriigi valitsuse energiahinnagarantii, oleks keskmise suurusega elektrisõiduki miili hind kodus laadimisel ligikaudu üheksa penni ja aku 80% laadimine kodus maksaks 17,87 naela, selgus RACi analüüsist.
«Neil, kes on juba elektriautole üle läinud või mõtlevad seda teha, on endiselt kodust eemal laadimine odavam kui bensiini- või diiselmootoriga auto tankimine, kuid need arvud näitavad, et vahe väheneb elektrihinna tohutu tõusu tulemusel,» ütles RACi elektrisõidukite pressiesindaja Simon Williams. Kõige rohkem kannatavad tema sõnul autojuhid, kes kasutavad avalikke kiir- ja ülikiireid laadijaid.
Ühendkuningriik soovib lõpetada uute diisel- ja bensiinimootoriga sõiduautode ja kaubikute müügi aastaks 2030.