Merekaubaveo hinnad on hakanud Euroopa energiakriisi tõttu langema, eelkõige puudutab see toorainete, nagu metalli, teravilja, kivisöe prahihindu.
Euroopa energiakriis lõi maailmamere laevavedude hinnad langusse
Paljud Euroopa tootjad on juba teatanud toodangu kärpimisest, kuna energiahindade hüpe muudab tootmise ebarentaabliks, teatas Bloomberg. Eelkõige puudutab see väetiste, alumiiniumi ja taimeõlie tootmist, aga ka muid tööstusharusid. Tootmise vähenemisega kaasnev toorainevajaduse langus on kaasa toonud laevavedude hinna languse. 2020-2021 aastatel pandeemia tõttu rekordkõrgustesse kerkinud prahihinnad on hakanud langema, kuna laevadega veetavad kaubakogused on vähenenud ka Venemaa sadamatest.
Märtsis lõpetasid kolm maailma suurt merekaubavedajat, Šveitsi Mediterranean Shipping Company (MSC), Taani Maersk ja Prantsusmaa CMA CGM kaubaveod Venemaalt ja Venemaale. Varem oli boikotist Venemaale teatanud ka Saksa firma Hapag-Lloyd, Singapuri Ocean Network Express (ONE) ja Taiwani Yang Ming.
Alumiiniumitootmine Euroopas on langenud 1973. aasta tasemele, samuti on energiahinna tõusu tõttu languses tsingi ja vasetootmised.