Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Paate lisandub kiiremini, kui mehaanikud neid hooldada jõuavad

Copy
Tallinnas Kaku­mäel saab väiksemaid aluseid hoida katuse all, suuremaid aga õues treileril või pukkidel.
Tallinnas Kaku­mäel saab väiksemaid aluseid hoida katuse all, suuremaid aga õues treileril või pukkidel. Foto: Eero VabamÄgi/eesti Meedia/scanpix

Paate-purjekaid lisandub Eesti väikelaevade registrisse jõudsalt, uusi sadamakohti luuakse tunduvalt vähem, ka veesõidukite talvehoiukohtade arv kasvab härgamisi.

Paljud väikeste ja keskmise suurusega mootorpaatide omani­kud eelistavad oma alust hoida mitte sadamas vees, vaid tõmmata paadi pärast iga sõitu välja ning hoida seda treileril koduhoovis või parklas. Nii säästetakse kaikoha renditasu ning paadipõhi ei kattu vetikate ja karpidega. Ka võimaldab selline hoiuviis mugavamalt valida, kus järgmine meresõit ette võtta – maanteed mööda jõuab Tallinnast Pärnusse paari tunni ja paarikümneliitrise kütusekuluga, samas kui merd mööda võtaks see paadisõit aega üle kuue tunni ja kuluks ligi 200 liitrit bensiini.

Tagasi üles