Tallinna lennujaam avas oma 86. sünnipäeval pidulikult järjekorras juba seitsmenda päikesepargi. Aasta lõpuks on Tallinna lennujaamas töös päikesepargid koguvõimsusega 4,14 MW.
Tallinna lennujaama päikesepargid toodavad 14% tarbitavast elektrist (1)
Lennujaama taristud on avatud 24/7 ning peavad olema hästi valgustatud, mistõttu moodustab kõige suurema osa heitest elekterenergia. Juunis, mis oli tootlikkuse mõttes parim kuu, tootsid sel hetkel töös olnud pargid 23% tarbitavast elektrist.
«Kuna elektritarbimine moodustab suure enamuse meie süsinikuheitest, nõuab see ka kõige suuremat tähelepanu, mistõttu ongi just päikeseparkide rajamine meile oluline. Samuti peame oluliseks lennujaama maade väärtustamist ja kuna ohutuse tagamise eesmärgil ei ole kõikjale võimalik suuri hooneid rajada, oleme need alad rohepöörde jaoks tööle pannud,» selgitas AS Tallinna Lennujaama juhatuse esimees Riivo Tuvike.
Rohepöördesse on AS Tallinna Lennujaam teinud investeeringuid üle Eesti.
«Aastatel 2020-2021 investeerisime ainuüksi päikeseparkide ehitusse üle ühe mln euro ning sel aastal teeme Tallinnas roheenergiasse investeeringuid pea kahe mln euro eest. Roheenergiale lähevad üle ka meie regionaalsed lennujaamad, kuhu sel ja järgmisel aastal plaanime investeerida täiendavad 1,7 mln euro. Aastaks 2030 toodame juba rohkem elektrienergiat, kui tarbime,» rääkis Tuvike ning tuletas meelde oma kevadel toimunud Rohefoorumil öeldud mõtet, et ettevõtted, kes pole 2030. aastaks oma keskkonnamõju vähendanud, on konkurentsist väljas.
Just konkurentsis püsimise eesmärgil ning transpordisektoris roheteemadel teerajajaks ning eeskujus olemiseks on ettevõte pidanud oluliseks roheinvesteeringutega jätkamist ka viimaste aastate kriiside kiuste.
Lisaks taastuvenergiale üleminekule ja energiatõhususe tagamisele uueneb lennujaama tehnikapark, sest aina enam liigutakse elektri- ja akutoitel töötavatele seadmetele.
«Tulevikus liiguvad kõik lennukite ja reisijate teenindamiseks vajalikud sõidukid lennujaama territooriumil elektri, aga ilmselt ka vesiniku jõul. Juba täna kasutame elektrilisi lennukite puksiiri ja laadurit, aga ka meie töötajad kasutavad territooriumil liikumiseks elektrilisi tõukerattaid,» rääkis Tuvike.