/nginx/o/2022/09/18/14841318t1hc2ef.jpg)
Kahe aasta ja kolme kuu pärast võiksid tuttuued, 160 kilomeetrit tunnis tuhisevad elektrirongid tuua Tallinna ja Tartu teineteisest saja minuti kaugusele. Ambitsioonika sihi saavutamine nõuab maa-ametilt ja Eesti Raudteelt väikestviisi imet.
Kahe aasta ja kolme kuu pärast võiksid tuttuued, 160 kilomeetrit tunnis tuhisevad elektrirongid tuua Tallinna ja Tartu teineteisest saja minuti kaugusele. Ambitsioonika sihi saavutamine nõuab maa-ametilt ja Eesti Raudteelt väikestviisi imet.
Elroni diiselrongil kulub Balti jaamast Tartusse jõudmiseks napilt üle kahe tunni. Elektrifitseerimise järel peaks sõiduaeg vähenema paarikümne minuti võrra. Selle saavutamiseks ei piisa raudteel diislikütuselt elektrile üleminekust, vaid raudtee suuremad kurvid tuleb teiste omanike maa arvel sirgemaks ehitada. Sääraseid krunte, kust sirgem raudtee tüki ära haukaks, on Tallinna-Tartu lõigul 45. Enamik neist (35) jääb Tartu ja Jõgeva valda.