Kahe aasta ja kolme kuu pärast võiksid tuttuued, 160 kilomeetrit tunnis tuhisevad elektrirongid tuua Tallinna ja Tartu teineteisest saja minuti kaugusele. Ambitsioonika sihi saavutamine nõuab maa-ametilt ja Eesti Raudteelt väikestviisi imet.
Tallinna-Tartu kiire rong võib takerduda eramaale (4)
Elroni diiselrongil kulub Balti jaamast Tartusse jõudmiseks napilt üle kahe tunni. Elektrifitseerimise järel peaks sõiduaeg vähenema paarikümne minuti võrra. Selle saavutamiseks ei piisa raudteel diislikütuselt elektrile üleminekust, vaid raudtee suuremad kurvid tuleb teiste omanike maa arvel sirgemaks ehitada. Sääraseid krunte, kust sirgem raudtee tüki ära haukaks, on Tallinna-Tartu lõigul 45. Enamik neist (35) jääb Tartu ja Jõgeva valda.
Teoreetiliselt ei tohiks kinnistute omandamine ületamatuid raskusi tekitada, kuna säärasteks juhtudeks on lausa eraldi seadus (kinnisasja avalikes huvides omandamise seadus). Eesti Raudteele tekitab probleeme aga tuline kiire, mis võib maaomanikega läbirääkimiseks liiga vähe aega jätta. Aega on napilt selle pärast, et Elroni uued Škoda elektrirongid peaksid liinile tulema juba 2024. aasta detsembris. Kui uus raudtee selleks ajaks valmis ei saa, jäävad raske raha eest ostetud rongid jõude seisma. Või vähemalt ei saa need sõita liinil, milleks neid ostetakse.