Naftatankerite keskmine päevane tulu ületas esimest korda enam kui kahe aasta jooksul 50 000 dollari taseme, sest Venemaa invasioon Ukrainasse häirib ülemaailmset toornafta liikumist, kirjutab Bloomberg.
Naftatankerite prahtimishinnad ja aktsiad tõusevad Vene kaubandushäirete tõttu mühinal (1)
Hiiglaslike supertankerite hinnad, mis suudavad vedada 2 miljonit barrelit naftat, tõusid 50 682 dollarini päevas, mis on kõrgeim tase alates 2020. aasta juunist. Euroopa nafta rafineerimistehased veavad üha rohkem toornaftat kaugemalt, eelkõige Lähis-Idast, USAst ja Lääne-Aafrikast, mis suurendab nõudlust maailma suurimate naftatankerite järele.
Suuremad kaubamahud on teinud laevaomanikud optimistlikuks, et tulud jätkavad tõusu pärast pikka perioodi, mil hinnad olid madalseisus ja kus omanikud pidid reise isegi subsideerima. Tankerfirmad ootavad õhinal ka aastalõppu, mil jõustub Euroopa Liidu kehtestatud Vene naftaembargo, mis kergitaks oluliselt nende kukruid.
«Oleme väga optimistlikud,» ütles Kreeka laevafirma Okeanis Eco Tankersi tegevjuht Aristidis Alafouzos. «Lastide hulk on oluliselt suurenenud. On tekkinud häire, mis on tingitud Euroopa rafineerimistehaste reorganiseerimisest, mis impordivad mitte Venemaa päritolu toorainet.»
Kasvavad Lähis-Ida, Lääne-Aafrika ja USA laevavood Euroopasse on laevafirmadele kasulikud, kuna laevad sõidavad pikemaid vahemaid kui enne sissetungi. Väiksemad naftatankerid on viimastel kuudel samuti suuremat tulu teeninud, kuna vahemaad on pikenenud.
Selle tulemusena on naftatankerite ettevõtete aktsiad pidevalt tõusnud. Oslo börsil noteeritud Okeanis jõudis nädala alguses kõrgeimale tasemele alates nende noteerimisest 2018. aastal, olles oma turuväärtust kahekordistanud.
Tankerihiiglased Frontline ja DHT Holdings jõudsid kõrgeimale tasemele alates 2015. aastast, tõustes sel aastal vastavalt 70 protsenti ja 63 protsenti. Belgia tankerfirma Euronav NV tõusis samas kõrgeimale tasemele alates 2010. aastast, kergitades tänavu turuväärtust 95 protsenti.