Päevatoimetaja:
Angelina Täker

Paldiski terminalis algab viimane ehitusetapp

Copy

Paldiski terminalis lõppesid vaiatööd ja homme antakse Eleringile üle haalamiskai platvormi laiendus, suurtest töödest on jäänud veel viimane etapp, milleks on laeva kinnituspoide ehk paalide ehitus.

Kõik platvormi ja paalide ehitamiseks vajalikud 133 toruvaia on tugevasse sinisavisse kinni rammitud. «Nüüd, mil kindel vundament on valmis, merepõhja geoloogia ja spetsiaalse vaiatehnikaga seotud suuremad riskid maas ning jääb võitlus eelkõige tuulte ja lainetega, saame veel kord kinnitada, et sadama ehitusosa valmib tähtaegselt oktoobri lõpuks,» märkis Alexela juhatuse esimees Marti Hääl.

«Kevadel leppisid Eesti ja Soome kokku, et laev tuleb esimesena sinna, kus terminal valmis saab. Alexela ja Infortar, projekteerijad, ehitajad, logistikud, kokku enam kui kakssada inimest on selle lubaduse nimel ning laiemalt Eesti ja piirkonna varustuskindluse heaks töötanud terve viimase poolaasta hingetõmbeajata,» lausus Hääl.

Paldiski Pakrineeme sadama haalamiskai platvormi põhimahu andsid Alexela ja Infortar Eleringile gaasitöödeks enne tähtaega üle juba augusti lõpus. Platvormi 200-ruutmeetrine laiendus valmib täna, kümme päeva enne lubatud tähtaega.

Paldiski terminali haalamiskai ehituse töövõtja on Insenerehituse AS, kelle vaiatööde partner on AS BMGS, metallitöid teeb Ciest Metal OÜ, montaaži- ja betoonitöid Rakennus Grupp OÜ ja betooni tarnib AS HC Betoon, geodeesia eest vastutab Geoplanet OÜ.

Paldiski LNG terminal koosneb kolmest osast – sadamast, Eleringi toruühendusest Balticconnectoriga ja laevast. Alexela ja Infortar vastutavad kai ja sadamarajatiste valmimise eest. Eesti kaks suurt energia- ja investeerimisgruppi Alexela ja Infortar liitsid oma kogemused ja alustasid ehitustegevuse ettevalmistusega oma initsiatiivil ja rahastamisel vahetult peale Ukraina sõja algust.

Tagasi üles