Altia Eesti mullune kasum oli 0,7 miljonit eurot

Andrus Karnau
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lahja alkohol.
Lahja alkohol. Foto: Toomas Huik

Eesti suuruselt teise alkoholitootja Altia Eesti AS müügitulu oli 2011. aastal 33,2 miljonit eurot, ettevõtte puhaskasum oli 0,7 miljonit eurot ning aasta jooksul müüdi 5,8 miljonit liitrit alkoholi, teatas ettevõte.

2010. aastal, mil läbimüüki mõjutas siis aasta alguses toimunud kümneprotsendiline alkoholiaktsiisi tõus, oli Altia Eesti AS-i käive 23,3 miljonit eurot, millest aktsiisi osa oli 13,7 miljonit eurot. Mullu maksis ettevõte aktsiisiks 20,4 miljonit eurot.

Altia Eesti juhatuse liige Kristel Mets märkis, et Eestis kasvas kange alkoholi müük 2011. aastal ligi viis protsenti ning veinimüük ligi 15 protsenti.

«Läbimüüki toetas mõnevõrra parenenud majandusolukord ning näha on suundumust, et kliendid eelistavad senisest enam kvaliteeti kvantiteedile. Lisaks Soome turistidele ostab ka kohalik tarbija varasemast rohkem veini,» ütles Mets.

Ka Põhjamaades suureneb veini populaarsus. Altia Eesti emaettevõte Altia Corporation kindlustas oma juhtpositsiooni Põhjamaade veini- ja kangete jookide turuliidrina. Ettevõtte kogumüük ulatus 524,8 miljoni euroni, mis on 7,6 protsenti rohkem kui eelnenud aastal. Tegevuskasum enne erakorralisi tulusid ja kulusid oli 35,3 miljonit eurot.

Kommenteerides arenguid erinevatel turgudel, tõi Altia Corporation esile, et Soomes langes alkohoolsete jookide müük 2011. aastal 1,1 protsenti – kange alkoholi langus oli 3,4 protsenti, kuid kangestamata veinide müük kasvas 1,8 protsenti. Rootsis oli müügikasv 0,9 protsenti ning sarnaselt Soomele näitas kange alkoholi müük kerget langust ning veinide müük kerget tõusu.

Lätis kasvas koguturg neli protsenti, kusjuures veinide läbimüük suurenes 10 protsenti. Ainuke langeja oli viina kategooria (-7 protsenti). Salaalkoholi turu suuruseks hinnati Lätis 30-35 protsenti ning tegu oli eelkõige naaberriikidest salakaubana toodud kange alkoholiga. Eesti salaalkoholi turu suuruseks on Altia Corporation hinnangul 10-15 protsenti kogu läbimüügist.

Altia Eesti AS Soome suurima alkoholifirma Altia Corporation tütarettevõte. Ettevõtte tegevusest moodustab alkoholitootmine ligi 69 ning alkoholi import ligi 31 protsenti. Detsembri lõpu seisuga oli ettevõttes 64 töötajat.

Altia Eesti kõige tuntum Eestis toodetud kaubamärk on Saaremaa Vodka.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles