«Täna kell 7.10 väljuma pidanud buss 114 ehk kooliminejate buss jäi tulemata. Arvata on, et ka vastav tagasisuuna väljumine jääbki tulemata. SEBE-lt mitte mingeid teavitusi,» kirjutas pahane viimsilane Facebookis Viimsi elanike grupis.
Postitaja kutsus üles andma probleemidest bussiliinidega teada Põhja-Eesti Ühistranspordikeskusele, kes saaks vedajat teenindamata jäänud väljumiste eest trahvida.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse tegevdirektor Andrus Nilisk on probleemist teadlik. «Keskus on rakendanud kõiki hoobasid vastavalt lepingus kokkulepitule, kuid kahjuks ei võta surm ka sealt, kust võtta ei ole,» ütles Nilisk. «Vedaja teeb enda poolt kõik, et leida puuduolevad bussijuhid, kuid see ei juhtu homme, see võtab aega. Küll aga peab sõitja arvestama, et tulevikus võib-olla ei saa enam bussijuhiga eesti keeles rääkida.»
Transpordiameti hallatav veebileht peatus.ee ei paku andmeid reaalajas ja seetõttu pole sõitjatel täit infot tegelike sõitude kohta. Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus kavandabki sõitjatele veebilehte, kust reisija saab teda huvitava liini infot vaadata ja tellida endale SMSi või e-kirja teda puudutavate muutuste kohta, rääkis Nilisk. Veebileht peaks valmima 2024. aasta alguses.
Samuti tuleb Niliski sõnul uue piletimüügisüsteemi hankel arvestada sellega, et bussijuhi roll teenindajana väheneb, ja ehitada süsteem, kus sõitja ise saab mugavalt teha kõik toimingud, mis puudutavad tema igapäevaseid sõite ühistranspordis. Näiteks tõi ta isesõitvad bussid.
Ka senised poliitilised otsused ei soosi Niliski hinnangul ühistransporti. «Elu on näidanud, et tasuta asju ei ole olemas, ja sama kehtib ka tasuta ühistranspordi kohta, see ei ole pikas perspektiivis elujõuline,» lausus ta.