Isikliku auto kasutamise hüvitis on ajale jalgu jäänud, koda nõuab piiride tõstmist

PM Majandus
Copy
Ühele isikule makstava hüvitise maksuvaba piirmäär on sõidupäeviku pidamise korral 0,3 eurot kilomeetri kohta.
Ühele isikule makstava hüvitise maksuvaba piirmäär on sõidupäeviku pidamise korral 0,3 eurot kilomeetri kohta. Foto: shutterstock.com

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda tegi rahandusministeeriumile ettepaneku tõsta tulumaksuseaduses sätestatud isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise maksuvaba piirmäärasid, sest kehtivad määrad ei võimalda enam hüvitada töösõite varasemas mahus, võttes arvesse viimase aja väga kõrget inflatsiooni, sealhulgas kütusehindade, sõiduautode ning sõiduauto hooldamisega seotud kulude kasvu.

Tulumaksuseaduse kohaselt ei maksustata tulumaksuga ametnikule, töötajale või juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikmele makstavat hüvitist seoses isikliku sõiduauto kasutamisega teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel. Ühele isikule makstava hüvitise maksuvaba piirmäär on sõitude kohta arvestuse pidamise korral 0,3 eurot kilomeetri kohta, kuid mitte rohkem kui 335 eurot kalendrikuus iga hüvitist maksva tööandja kohta, toob koda oma kirjas ministeeriumile välja.

Koda juhib tähelepanu, et 335-eurone maksuvaba hüvitise piirmäär kehtib alates 2014. aasta 1. septembrist ning 0,3-eurone piirmäär alates 2011. aasta 1. jaanuarist. Viimase kaheksa aasta jooksul on statistikaameti andmetel tarbijahinnaindeks tõusnud ligi 43 protsenti, sealhulgas viimase aasta jooksul on hinnakasv olnud ligi 25 protsenti.

Hetkel ei ole koja sõnul ka ette näha, et lähitulevikus ootaks Eestit ees deflatsioon, pigem prognoositakse inflatsiooni kasvu jätkumist. Seetõttu on kaubanduskoja hinnangul vaja isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise maksuvaba piirmäära tõsta 43 protsenti ehk viimase kaheksa aasta inflatsiooni võrra. See tähendab, et hüvitise maksuvabad piirmäärad oleksid praeguse 0,3 euro asemel 0,43 eurot ning 335 euro asemel 479 eurot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles