Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Riik läheb viienda Saaremaa-Hiiumaa parvlaeva tellimisega uuele katsele (4)

Copy
Veel 2016. aastal ristles parvlaev Harilaid asenduslaevana Eesti mandriühenduse veeteedel. Foto tehtud Virtsu sadamas.
Veel 2016. aastal ristles parvlaev Harilaid asenduslaevana Eesti mandriühenduse veeteedel. Foto tehtud Virtsu sadamas. Foto: Sander Ilvest
  • Eelmine sarnane katse uue laeva tellimiseks luhtus

Transpordiamet sõlmis lepingu Soome ettevõttega Deltamarin Ltd, mille eesmärk on suursaarte ja mandri vahel sõitma hakkava uue parvlaeva kontseptsiooni väljatöötamine ehk laeva tellimise riigihanke ettevalmistamine. Riigile kuuluv ettevõte TS Laevad on selle tee korra juba läbinud, kuid siis tulutult.

Transpordiamet teatas töövõidust pressiteatega, kuid jättis täpsustamata hanke detailid. 

«Hanke käigus nägime projekti selles etapis suurt huvi koostöö vastu oma ala juhtivate ja kogenud projekteerimisbüroode poolt nii Eestist kui välismaalt. Usume, et koostöö Deltamarin Ltd-ga saab olema pädev ja mitmekülgne,» märkis transpordiameti laevaehitusprojekti juht Valentin Bratkov pressiteates.

Lepingupartneril Deltamarin Ltd on 30-aastane laevade projekteerimise kogemus, ettevõtte klientide seas on näiteks Tallink Group, Stena Line, DFDS, Viking Line ja teised. Samas kinnitas Postimehe allikas, et ühtki Eesti suursaarte liinide laevadega sarnanevat alust ehk lühikese vahemaa katmiseks mõeldud ro-ro reisiparvlaeva Deltamarin projekteerinud ei ole. 

Kontseptsiooni valmimise aeg on 2023. aasta algus ja selleks ajaks valmistakse ette parvlaevade projekteerimise ja ehitamise riigihange ning toimub edasine parvlaeva projekteerimine ja ehitus.

Transpordiamet ei avalikustanud uue laeva kontseptsioonile esitatavaid nõudeid, nagu keskkonnasõbralikkus, kasutatavad kütused, autonoomsus või muud rohepööret ja innovatsiooni puudutavad näitajad. 

Riigi suurosalusega ettevõtte Tallinna Sadam tütarettevõte TS Laevad on viienda parvlaeva kontseptsiooni hanke protsessi ühe korra varem juba läbinud, kuid siis takistas lepinguni jõudmist poliitilise kokkuleppe puudumine: siis põhjendati uue parvlaeva tellimise vedajalt ehk TS Laevadelt üleminekut transpordiametile sellega, et riigil on lihtsam kaasata laeva ehitamiseks Euroopa Liidu struktuuriraha. 

Tagasi üles