Täna, 5. septembril toimub E-smaspäev, milles osaleb seekord 275 veebipoodi. E-kaubanduse liidu ülipopulaarne kampaania toimub sel aastal koguni kolm korda.
E-smaspäeval teeb 275 veebipoodi sooduspakkumisi
«Silmatorkav, et enamik müüjaid pakub täna ostjatele vähemalt 20 protsendi suurust soodustust, kuid on ka allahindlusi 30–40 protsenti või veel rohkem,» ütles Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu korraldatav e-ostlemise päev, kus veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi. Kampaania eesmärk on tutvustada Eesti e-poodide kasutajasõbralikke ning turvalisi lahendusi.
E-smaspäeva kampaania vältab terve 5. septembri, kuni südaööni. E-kaubanduse liit on kontrollinud kõikide osalevate e-poodide tausta, mis tagab ausa, turvalise ja mugava ostlemise.
Maksekeskuse andmeil paisus eelmisel E-smaspäeval siinse e-kaubanduse käive lausa kolmekordseks võrreldes tavapäevaga. «Kui eestlased e-ostlevad päevas 5–7 miljoni euro ulatuses, siis ühiskampaania päeval ostetakse veebipoodidest 15–21 miljoni euro eest,» kommenteeris Väät.
Möödunud aastal kasvas Eestis e-ostlemine rohkem kui miljardi euro võrra ehk 50%, mis teeb kokku 2,5 miljardit eurot. «E-kaubanduse osa on jaekaubanduse kogumahust juba üle 20%. Sel aastal ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25% piiri, kasvades aasta võrdluses iga kuu 20–30%,» lisas Väät.
E-smaspäeva on seni korraldatud kaks korda aastas, novembrikuu ja maikuu teisel esmaspäeval.
Eesti E-kaubanduse Liit on 2008. aastal loodud katusorganisatsioon, kuhu kuulub ligi 500 ettevõtet ning liit väljastab ka turvalise ostukoha usaldusmärgist.