PRFoodsi 12 kuu koondkahjum kasvas aastaga 148 protsendi võrra, 10,5 miljoni euroni.
PRFoods kasvatas jõudsalt kahjumit ja kavatseb varasid müüa
Ettevõtte käive vähenes viiendiku võrra, 47,2 miljoni euroni. 30. juuni seisuga oli ettevõttel 118 000 eurot. Mullu samal päeval oli 2,5 miljon eurot.
Kalakasvatuse ja -müügiga tegelev ettevõte teatas, et juuni lõpu seisuga on lõhe turuhind kasvanud aastaga 67,7 protsenti ja vikerforelli oma 75,9 protsenti.
«Suurim mõju tulemustele oli Soome äriüksuse müügil, mis oli raskes kahjumis ning kannatas nii kehva juhtimise kui ka pandeemia käes,» teatas PRFoodsi juhatuse liige Indrek Kasela.
Avalikustatud andmetes on tehtud parandus 12 kuu vahearuandes, kus Soome üksust ei näidata kui äritegevuse lõpetamist (ingl. keeles discontinued operations), vaid kui tütarettevõtte müüki ning sellest tulenevalt on Soome üksuse tulemused kajastatud konsolideeritud tulemustes kuni ettevõtte müügini.
Ettevõte käive 2021/2022 oli koos Soome üksusega 47,17 miljonit eurot (aasta varem 58,7 miljonit eurot) ja netokahjum 11,1 miljoni eurot (-5,1 miljonit aasta varem).
Netokahjumi põhjustas valdavalt Soome: -4,9 miljoni euro eest vähenes firmaväärtus, umbes 3 miljonit oli netokahjum Soome enda üksuses ajal, kui Heimon Kala Oy kuulus kontserni.
Miljon eurot kahjumit tuli ka Eesti üksusest (see oli tingitud Soomest, kuna üle 80 protsendi müügist oli sel ajal suunatud Soome), -800 000 eurot Överumans Fiskist (hooajaline, sisaldab täiendavaid kulusid noorkalade ostu tõttu). Üle miljoni euro miinust tõid ka intressikulud.
Ettevõte kavatseb järgmisena laenukoormust vähendada kas varade müügi või restruktureerimisega.