Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Alexela: meil pole seost Vene nafta impordierandi nimekirja firmadega (4)

Copy
Hans Pajoma sõnul on välisministeerium avalikkust eksitades tekitanud nende mainele kahju ning Nord Terminals ja Alexela Bunkering nõuavad ministeeriumilt andmete viivitamatut avalikku ümberlükkamist.
Hans Pajoma sõnul on välisministeerium avalikkust eksitades tekitanud nende mainele kahju ning Nord Terminals ja Alexela Bunkering nõuavad ministeeriumilt andmete viivitamatut avalikku ümberlükkamist. Foto: Citadele Pank

Alexela tanklaketti pidava AS Alexela sõnul ei ole nad seotud Alexela nime sisaldavate ettevõtetega, kes on välisministeeriumi sõnul taotlenud erandeid Venemaalt nafta impordi jätkamiseks.

Alexela kontserni juhatuse liikme ja tegevjuhi Hans Pajoma selgitusel on Nord Terminals, endise ärinimega Alexela Logistics, rahvusvahelisse Puma Energy Infrastructure kontserni kuuluv terminalioperaator, kes ise naftatoodetega ei kauple, vaid osutab kaubaomanikele tollideklarandi ja -laoteenuseid.

Nord Terminalsi kaudu ei ole tema sõnul alates 24. veebruarist ühtegi tonni Vene päritolu autobensiini, diislikütust ega ka muid kütuseid Eesti turule vabasse ringlusse deklareeritud ja toodud.

Samuti ei ole Nord Terminals Pajoma väitel välisministeeriumilt taotlenud erandit Vene naftatoodete impordiga jätkamiseks ega plaani seda ka teha, vaid deklareeris ministeeriumi nõudel sanktsioonide kehtestamise hetkeseisuga kehtinud kliendilepingud. «Nord Terminals täidab kõiki Eesti seadusi ja rahvusvahelisi sanktsioone ning Vene kliente ettevõttel ei ole,» toonitas ta.

Vene päritolu toornaftat ei kasuta

Alexela Bunkering on aga Pajoma selgitusel laevakütuse punkerdamisega tegelev ettevõte. Autobensiini ega diislikütusega ettevõtte ei tegele ja alates 24. veebruarist ühtegi tonni mootorikütuseid Eesti turule ringlusse ettevõte toonud ei ole.

Ka Alexela Bunkering ei ole tema sõnul välisministeeriumilt taotlenud erandit Vene naftatoodete impordiga jätkamiseks ega plaani seda ka teha, vaid deklareeris samuti sanktsioonide kehtestamise hetkeseisuga kehtinud kliendilepingud. «Oma põhitegevuseks vajaliku laevakütuse hankimiseks alates 24. veebruarist ühegi Vene osapoolega ühtegi tehingut Alexela Bunkering sõlminud ei ole,» kinnitas Pajoma.

«Tanklakett ehk AS Alexela ei ole ei enne sõda ega plaani ka tulevikus osta ega müüa ühtegi liitrit Vene päritolu autobensiini ega diislikütust. Kõigis Alexela tanklates üle Eesti on müügil Poola ettevõtte PKN Orlen Leedu Mazeikiai tehases toodetud mootorikütused, mille kohta on tootja kinnitanud, et seal Vene päritolu toornaftat ei kasutata,» märkis ta.

Pajoma sõnul on välisministeerium avalikkust eksitades nende mainele kahju tekitanud ning Nord Terminals ja Alexela Bunkering nõuavad ministeeriumilt nende sõnul ebaõigete andmete viivitamatult avalikku ümberlükkamist.

30. augustil avalikustas välisministeerium 28 ettevõtet, kes on ministeeriumi sõnul taotlenud erandeid Venemaalt nafta impordi jätkamiseks.

Need ettevõtted on Flexoil, Marine Energy Solutions, Baltic Marine Bunker, Eurodelta, Manoir Energy, Westnbalticoil, SIA ImplexOil, Alexela Bunkering, GazTrans Eesti, Stacroloft Inc, Fillenergi, Himbalt Trade, Eesti Aviokütuse Teenuste AS, Aurum Invest, Venkon Group, LITASCO SA, VNK, TRAFIGURA PTE LTD, Liwathon E.O.S, Operail, United Stream, Skinest Veeremi OÜ, NT Bunkering, Nord Terminals, Baltia Trading Company, Petrohim International Carriers, City Sky ja Altairbalt.

Tagasi üles