Vedajad: ühistranspordi seis on trööstitu, hinnatõusust pääsu pole

Erkki Erilaid
Copy
Kiiresti tõusnud kütusehind on Lux Expressi Eesti ärijuhi Ingmar Roosi kinnitusel meelitanud bussidesse varasemaid autokasutajaid, mis on võimaldanud vedajal vaatamata kulude suurenemisele vältida piletite järsku kallinemist.
Kiiresti tõusnud kütusehind on Lux Expressi Eesti ärijuhi Ingmar Roosi kinnitusel meelitanud bussidesse varasemaid autokasutajaid, mis on võimaldanud vedajal vaatamata kulude suurenemisele vältida piletite järsku kallinemist. Foto: Konstantin Sednev

Eelmisel nädalal jahmatasid bussisõitjaid Taisto Liinid, teatades, et lõpetavad enamiku kaugliinide teenindamise. Käigust võeti 20 väljumist päevas. Taisto Liinide juhataja Taisto-Taimo Kängsepp märkis, et liinivedu on viimasest kahest koroonatalvest räsitud ja on näha, et kolmas talv parem ei tule. «Bussinduses loevad tegevusmahud ja kunagiste mahtude taastumisele ei saa panustada. Vahepeal on maailm ja inimeste harjumused muutunud,» kommenteeris Kängsepp.

Bussiettevõtte juht nimetas koomaletõmbamise kolmanda põhjusena, et kuigi ühistransport osana turismisektorist on koroonalainetest kõige rohkem pihta saanud majandusvaldkond, ei ole seda reguleerivat ühistranspordiseadust viimase kahe ja poole aasta jooksul muutunud oludele vastavaks kohendatud.

Hansabussi tegevjuhi Indrek Halliste hinnangul on olukord ühistranspordis tervikuna trööstitu. «Pöördelised muutused majanduselus ning jätkuv energia- ja toorainehindade tõus on sundinud ettevõtet äramajandamiseks aktiivselt otsima uusi lahendusi,» rääkis ta. «Asjade seisu võiks võrrelda Metsiku Läänega: vedajad on jäetud üksi erakorraliste oludega heitlema ning oma rahakoti arvelt ja missioonitundest riigi tellimusi täitma ja inimeste transpordi eest hoolitsema.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles