Koroonaeelse ajaga võrreldes on liisinguga finantseeritud autode keskmine ostuhind tõusnud ligi 10 000 euro võrra.
Liisinguautode keskmine ostuhind on oluliselt kasvanud
Enne koroonat ehk aastal 2019 oli eraisikute liisinguga ostetud sõiduautode keskmiseks ostuhinnaks ligi 24 000 eurot. Tänaseks on keskmiseks ostuhinnaks juba ligi 33 000 eurot ning liisingu keskmiselt finantseeritav summa tõusnud 26 400 euroni, selgub Citadele panga statistikast.
Kuigi Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel on uute sõiduautode turg languses, siis autode ostuhinnad liiguvad mitu aastat järsus tõusus. Selle aasta seitsme kuuga on Eestis müüdud 12 643 uut sõiduautot, mis jääb möödunud aasta sama perioodi tulemusele alla 17,1%.
AMTELi viimaste andmete järgi on endiselt populaarseimad keskmised ja väiksemad maasturid, milliste osakaal kogumüügist oli juulis vastavalt 29,1% ja 24,1%. Alternatiivkütuseid kasutavad sõiduautod moodustasid kogumüügist kolmandiku, neist oli hübriidautosid 483, elektriautosid 51 ja CNG gaasiautosid 25.
Citadele panga liisingu andmed näitavad, et üle 30-aastaste autoostjate puhul on sõiduki keskmine ostuhind üle 33 000 euro. Samas 18–29 aastaste autoostjate puhul jääb sõiduki keskmine hind alla 30 000 euro.
Tõusnud on ka keskmine liisinguga finantseeritav summa – aastal 2019 oli summaks 21 001 eurot, praeguseks on see tõusnud 26 405 euroni. Sarnast trendi võib täheldada ka kogu Eesti liisinguturu statistikas – keskmine eraisikutele väljastatud liisingu summa on sama perioodi jooksul kasvanud 16 400 eurolt 19 400 eurole.
Keskmine liisingusumma suurenemine on tingitud ennekõike sõidukite maksumuse suurenemisest. Autode hindade kasv on olnud märgatav nii uute kui ka kasutatud sõidukite puhul. Uute sõidukite hindade kasv ning autotootjate väga pikad tarneajad on andnud kasutatud autode müüjatele võimaluse tõsta ka nende müüdavate sõidukite hindu.