Transpordiamet laiendab meremeeste senist eksamisüsteemi

Jaano Martin Ots
, toimetaja
Copy
Merepäästeõppused on osa professionaalsete meretöötajate täiend- ja kvalifikatsiooniõppest.  
Merepäästeõppused on osa professionaalsete meretöötajate täiend- ja kvalifikatsiooniõppest.  Foto: Mihkel Maripuu

Meretöötajad peavad kutsetunnistust uuendama iga viie aasta järel. Ukraina meremeestele loodud võimalus värskendada oma diplomit Eestis on tekitanud transpordiameti diplomeerimiskeskuses kuuajalise järjekorra.

Ülemaailmses meremajanduses seilavad laevad eri riikide sadamate vahel, mistõttu on rahvusvaheline merendusorganisatsioon IMO meremeeste haridus- ja kvalifikatsiooninõuded ühtlustanud. Et meremees saaks laeval töötada, on tal vaja kehtivaid kutsetunnistusi ehk nii-öelda diplomi vahelehti, mida on õigus väljastada IMO nõuetele vastavatel riikide mereadministratsioonidel.

Eksami peavad tegema sajad meremehed

Eestis tegeles meremeeste diplomeerimisega veeteede amet, kuid pärast ühendamist maantee- ja lennuametiga viidi meremeeste eksamineerimine ja kutsetunnistuste väljastamine alates eelmise aasta 1. juulist üle transpordiameti Mustamäe teenindusbüroosse ehk rahvakeeli ARKi.

Taltech Eesti Mereakadeemia direktor Roomet Leiger selgitas, et mereakadeemias igal aastal laevajuhtimise eriala lõpetavad 60–70 kursanti oma meremehetunnistuste kehtima hakkamiseks transpordiametis eraldi eksameid tegema ei pea, diplomeerimiskeskuses peavad käima vaid täiendõppel või kvalifikatsiooni tõstvad meremehed ja need, kes tahavad asuda tööle spetsiifilisemate laevadele, näiteks gaasitankeritele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles