Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel
Saada vihje

Eesti idufirma kaasas 56 miljonit dollarit

Copy
Ready Player Me on juba täna arendajate seas üks armastatumaid avatariplatvorme.
Ready Player Me on juba täna arendajate seas üks armastatumaid avatariplatvorme. Foto: Postimees

Eesti avataripatvorm Ready Player Me kaasas maailmakuulsa investeerimisfirma Andreessen Horowitzi juhtimisel B-ringi investeeringuga 56 miljonit dollarit. Oma panuse andsid ka Eesti tehnoloogiainvestorite Sten Tamkivi ja Taavet Hinrikuse uus investeerimisfond Plural ning Jaapani suurfirmade raha Põhjamaadesse investeeriv riskikapitalifond Nordic Ninja.

Andreessen Horowitzi partneri Jonathan Lai sõnul pöördusid nad Eesti tehnoloogiaettevõtte Read Player Me poole investeeringu pakkumisega, sest nad usuvad, et tulevikus on interoperabiilsus virtuaalmaailma toimimise aluseks ning Ready Player Me on juba täna arendajate seas üks armastatumaid avatariplatvorme.

«Kuigi mitmed virtuaalmaailmad toimivad veel suletud süsteemidena, siis oleme veendunud, et tulevikus näeme keskselt hallatud platvormide asemel ühendatud ja avatud ruumi, mis võimaldab kasutajatel ühe identiteediga erinevate 3D-maailmade vahel liikuda. Ready Player Me on täna arendajate seas üks armastatumaid avatarisüsteeme ning me usume, et tulevikus on ettevõtte poolt ehitatav interoperabiilne virtuaalne identiteet avatud metaversumi toimimise aluseks,» sõnas Lai.

Ta lisas, et investeerimisfirmale avaldas ka sügavat muljet Ready Player Me meeskonna hea kooslus arendaja empaatiast, tehnilistest oskustest ja ärilisest pragmatismist.

B-ringi investeeringut juhtis maailma üks tuntumaid riskikapitaliettevõtteid Andreessen Horowitz, mis toetab peamiselt julgete ideedega tehnoloogiaettevõtteid. Varasemalt on Andreessen Horowitz investeerinud globaalsetesse suurfirmadesse nagu näiteks Facebook, Skype, Coinbase, Airbnb, Slack, Pinterest ja Instagram ning Eesti ettevõtetesse Wise ja Teleport. Investeeringust võtsid osa ka mitmed mängundussektori suurnimed nagu näiteks Robloxi kaasasutaja David Baszucki, Twitchi kaasasjutaja Justin Kan jpt.

Oma panuse suurinvesteeringusse andsid ka tuntud Eesti tehnoloogiainvestorite Taavet Hinrikuse ja Sten Tamkivi uus investeerimisfond Plural ning Jaapani suurfirmade raha Põhjamaadesse investeeriv riskikapitalifond Nordic Ninja. Uue kapitali toel jätkatakse olemasoleva avatarisüsteemi skaleerimist, muutes selle kättesaadavaks ka uutele arendajatele, laiendatakse tehnilist võimekust ning luuakse arendajatele tööriistu avatarivaradega ehk NFT-de, aksessuaaride ja skin’dega raha teenimiseks.

«Timmu, Kaspar, Rainer ja Haver on ilmselt ühed püsivamad asutajad, kes siiani Eestist maailma vallutama jõudnud on. Nad käisid seitsme aasta jooksul avataride loomisel läbi kõik ideede-labürindi nurgatagused ja nüüd möödunud aastal tabasid oma unikaalse tootega virtuaalmaailma-megatrendi keskpunkti. Tulemuseks on olnud eksponentsiaalne kasv, mis loomulikult ei jää maailma tipp-investoritel märkamata ka ümberringi jahtuvas majanduses,» ütles Ready Player Me investor ja nõukogu liige Sten Tamkivi.

Ekspertide sõnul on metaversumi arendamisse käesoleva aasta esimese viie kuuga globaalselt investeeritud ca 120 miljardit dollarit, ületades juba kahekordselt eelmise aasta koguinvesteeringut. Sealjuures on mängutööstuse turu suurus ligi 180 miljardit dollarit ning sealsete ettevõtete peamine tuluallikas põhineb avatarivarade müügil. Näiteks teenib maailma üks tuntumaid arvutimänge Fortnite aastas rohkem kui kaks miljardit dollarit puhtalt avataride riiete ja aksessuaaride müügiga.

Ready Player Me on avatariplatvorm, mis ühendab metaversumi tuhandeid rakendusi, videomänge ja virtuaalmaailmu, võimaldades kasutajatel luua oma personaalse virtuaalse identiteedi, millega ühelt platvormilt teisele liikuda. Lisaks mängutööstuse suurnimedele teeb Ready Player Me koostööd ka moebrändidega, nagu Adidas, New Balance, Dior ja Pull&Bear, et luua avataride isikupärastamiseks mõeldud digitaalseid varasid (NFT-sid). Ready Player Me võrgustiku kaudu avanevad virtuaalmaailmade arendajatel uued ärilised väljundid rakendustevaheliste digitaalsete varade müügiks.

Tagasi üles