Paldiski LNG-terminalis algas betoonivalu

PM Majandus
Copy
Paldiski terminalis käivad montaaži- ja betoonitööd.
Paldiski terminalis käivad montaaži- ja betoonitööd. Foto: Raul Mee

Alexela ja Infortari rajatavas Paldiski LNG-terminalis käivad mahukad ja kriitilised betoonitööd, et alustada 1. septembrist Eleringile gaasitehnoloogia paigaldamiseks põhiplatvormi etapiviisilist üleandmist. Tööd püsivad graafikus.

«Kogenud mehed ja eritehnika ning nädalaga muulil 125 betooniveokit ja avamerel 1000 m3 betoonivalu – sellist mahtu ja tempot Eesti sadamaehituse ajaloos ei tea. Tuleb kõvasti pingutada, et graafikus püsida, loodame, et ilma hoiab ja et lisaks meestele ka tehnika vastu peab,» märkis Pakrineeme Sadama OÜ ehitusjuht Reedik Raudla.

Paldiski terminalis montaaži- ja betoonitöid tegeva Rakennus Grupp OÜ juhatuse liikme Hardo Mere sõnul iseloomustab töid lisaks ebanormaalsele tempole ka erilisus. «Kuna betoonimikserid kaile ei pääse, siis oleme muuli otsast ehitanud Eesti pikima, 750 meetri pikkuseks kasvava spetsiaalse terastoru, mille kaudu kuni 200-barise surve all eritehnikaga betooni pumpame,» lausus Mere.

«Samuti on eriline valatav betoon – laborandid on näinud vaeva selle pumbatavaks muutmisel ja õige kvaliteedi saavutamisel. Mahtudest rääkimata – võrdluseks, et ainuüksi sel nädalal valame mahu, mis on ligi pool meie betoneeritud Haabersti viadukti betoonimahust. Ja kui arvestame, et haalamiskai betoonimaht ulatub üle 8000 m3, siis on see ca viiendiku võrra suurem kui 2014. aastal meie osalusel valminud Tallinna Sadama kruiisilaevade kai betoonimaht, mida valasime kümme kuud,» tähendas Mere.

Paldiski terminalis käivad montaaži- ja betoonitööd.
Paldiski terminalis käivad montaaži- ja betoonitööd. Foto: Raul Mee

Tänaseks on Pakrineemel, Lahepere lahes lõppenud merepõhja süvendustööd ning üle 70-protsendise 40 meetri pikkustest terasvaiadest rammitud. Lisaks vaiatöödele ja platvormi ehitusele, on alustatud paalide ehitust ja neid ühendavate sildetorude paigaldust. Paldiski haalamiskai raudbetoonkonstruktsioonosa kõrgus veepinnalt saab olema kolmest meetrist kuue poole meetrini.

Tööd liiguvad vastavalt kokkulepitud graafikule – Eleringile on plaanis platvormi etapiviisiline üleandmine alates 1. septembrist ja kaiehituse lõpptähtaeg on 31. oktoober.

Paldiski LNG-terminal koosneb kolmest osast – sadamast, Eleringi toruühendusest Balticconnectoriga ja laevast. Alexela ja Infortar vastutavad kai ja sadamarajatiste valmimise eest. Eesti kaks suurt energia- ja investeerimisgruppi Alexela ja Infortar liitsid oma kogemused ja alustasid ehitustegevuse ettevalmistusega omal initsiatiivil ja rahastamisel vahetult peale Ukraina sõja algust.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles