Ühele osale kümme soovijat: lennunduse äge võitlus varuosade pärast

Kaja Koovit
, majandustoimetuse juhataja
Copy
SmartLynxi uus Boeing 737 MAX 8
SmartLynxi uus Boeing 737 MAX 8 Foto: Teele Toova

Venemaa Ukraina ründamine muutis juba niigi koroonapandeemias kannatanud tarneahelad veelgi problemaatilisemaks ning sestap kannatab kogu lennundus varuosade puuduse all, tunnistas SmartLynx Airlinesi juhatuse liige Denis Žilkin Läti ajalehele Dienas Bizness.

Probleem oli tõsine juba tükk aega enne sõja puhkemist, kuid nüüd on võitlus varuosade pärast oluliselt teravnenud, tõdes Žilkin, lisades, et täna pretendeerib igale varuosale kümme lennufirmat. «Tagavaraosade varud haihtuvad ning turul saavad olemasolevaid need lennufirmad, kes pakuvad kõrgemat hinda või paremaid lepingutingimusi,» rääkis Žilkin.

Tema kinnitusel ei kao probleem veel lähema 2-3 aasta jooksul.

See pole aga lennufirmade ainus mure. Lisaks kummitab lennundust järsult kallinenud kütuse hind ning personalipuudus. Kui veel hiljuti ootasid ettevõtted optimistlikult pandeemia lõppu, siis tulemus osutus oodatust palju rängemaks.

«Tegime ettevalmistusi, sest nõudlus tõotas tulla suur, kuid keegi ei osanud sellist lööki oodata, mis Venemaa Ukraina ründamine kaasa tõi: tekkisid uued probleemid ning vanad süvenesid,» lausus ta. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles