Päevatoimetaja:
Sander Silm

Hololei: Ülemiste terminal ei pea olema nii kallis (12)

Copy
Rail Baltica Ülemiste terminal
Rail Baltica Ülemiste terminal Foto: Rail Baltica

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Henrik Hololei kahtleb intervjuus «Aktuaalsele kaamerale», kas Ülemistele on vaja ehitada niivõrd suurejoonelist terminali. 

 

«Euroopa ühendamisrahastu rahastab ikka eelkõige seda, mis on vajalik selleks, et kõik tehnilised rongiühendused liikluseks oleks paigas ja loomulikult see elementaarne osa, mis kuulub terminali ehitusse. See asjaolu, et terminal on nii kalliks läinud, see on Eesti enda valik,» ütles Hololei «Aktuaalsele kaamerale».

Henrik Hololei, Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi juht.
Henrik Hololei, Euroopa Komisjoni liikuvuse ja transpordi peadirektoraadi juht. Foto: Mihkel Maripuu

«Erinevaid terminale võib ehitada. Võib ehitada maailma kõige ilusama terminali, nagu täna on paljude arvates Antwerpeni rongijaam, ja siis võib olla Balti jaam, kus inimestel pole isegi katust pea kohal, kui nad rongi ootavad. Ja ma arvan, et Ülemiste terminal peaks tulema kuhugi sinna vahele,» sõnas Hololei.

Rail Balticu Ülemiste terminali hange kukkus läbi

Rail Balticu Ülemiste ühisterminali ehitushankele esitas tähtajaliselt pakkumuse vaid Itaalia ettevõte Rizzani de Eccher S.p.A., kelle pakutud hind ületas pea kaks korda terminali eeldatud maksumuse. Rizzani de Eccheri ehitaks terminali 346 miljoni euro eest, samas kui Rail Baltic Estonia prognoosis ehitushinnaks 178 miljonit eurot.

Ülemiste ühistranspordi terminalihoone ja selle lähiala töömaa maht on ühtekokku ligemale 2,4 ruutkilomeetrit. Koos terminaliga ehitatakse raudteetaristu, juurdepääsuteed ja -tänavad, raudtee alt läbipääsu tagav linnaväljak, uued trammi- ja bussipeatused ning parkimisalad.

Algselt aasta lõppu kavandatud terminali ehituse algus võib hanke läbikukkumise tõttu nihkuda järgmisse aastasse. Rail Baltic Estonia teatel peaks terminal valmima 2026. aastal, kogu projekti lõpptähtaeg on 2027. aasta esimene pool.

Tagasi üles