Hoop ühistranspordile Taisto Liinid lõpetas enamike kaugliinide teenindamise (6)

BNS
Copy
Taisto buss Viljandi bussijaamas.
Taisto buss Viljandi bussijaamas. Foto: Elmo Riig

Taisto Liinid lõpetas esmaspäevast, 22. augustist majandusliku mittetasuvuse tõttu 15 marsruudi – Tallinna–Pärnu ja Tallinna–Paide–Viljandi–Valga kaugliini  – teenindamise, 16. augustil lõpetas ka nende Tartu–Viljandi–Pärnu liin.

Ettevõte jätkab Võru–Tartu ja Võru–Tallinna liinil. Käigus ei ole enam 20 väljumist päevas, teatas ettevõte.

Taisto Liinide juhataja Taisto-Taimo Kängsepa sõnul on liinivedu viimasest kahest koroonatalvest räsitud ja on näha, et kolmas talv parem ei tule. «Bussinduses loevad tegevusmahud ja kunagiste mahtude taastumisele ei saa panustada. Vahepeal on maailm ja inimeste harjumused muutunud,» kommenteeris Kängsepp pressiteates. Ta märkis ka, et diislikütuse hind on vähemalt kaks korda kallim kui kaks suve tagasi.

Bussiettevõtte juht nimetas koomaletõmbamise kolmanda asjaoluna, et kuigi ühistransport osana turismisektorist on koroonalainetest kõige rohkem pihta saanud majandussektor, siis valdkonda reguleerivat ühistranspordiseadust ei ole viimase kahe ja poole aasta jooksul muutuvatele oludele vastavaks kohandatud.

22. augustist jätkab Taisto sõite Võruga seotud Võru–Tartu ja Võru–Tallinna bussiliinil, lisaks keskendutakse tellimusvedudele, suuremas osas väljaspool Eestit.

Otsus aitab ära hoida maksejõuetuse

Liinide sulgemiseks loa andnud transpordiameti korralduse järgi selgitas Taisto, et pärast suvise tipphooaja lõppu väheneva reisijate arvuga liinide teenindamise jätkamisel ootaks ettevõtet kiire maksejõuetus.

Juulis esitatud taotluses soovis Taisto algselt liinide lõpetamist augusti keskpaigas, nentides seejuures, et ettevõte majanduslik olukord on väga halb. Transpordiamet selgitas aga, et nõnda lühikese etteteatamisega pole võimalik liinilube kehtetuks tunnistada, sest sõitjatele ei jää piisavalt aega alternatiivsete sõiduvõimaluste leidmiseks. Samuti ei jääks piisavalt aega ühistranspordikeskustele, et hinnata uute liinide käivitamise ja/või olemasolevate ümberkorraldamise vajadust.

Transpordiametile ei ole esitatud ühegi vedaja taotluseid, mis asendaksid Taisto liine, samuti ei ole ametile teada, et mõni teine vedaja oleks valmis kohe mõnda liini teenindama.

Amet pakkus liinide lõpetamise tähtajaks 31. augusti, ent Taisto sõnul ei oleks ettevõte oma majandusliku olukorra tõttu võimeline liine augusti lõpuni vastavalt kinnitatud sõiduplaanile ja seadusi järgides teenindama. Samuti lõpetas ettevõte täieliku maksejõuetuse vältimiseks liinide teenindamiseks vajaliku kinnisvara kasutamise lepingud Harjumaal.

Kommentaarid (6)
Copy
Tagasi üles