Nii nagu Nurme ei tee kompromisse oma toodete koostisosade ja kvaliteedi osas, nii püüeldakse ettevõtte tegevuse algusest peale ka selles suunas, et pakendimajandus tekitaks võimalikult vähe jäätmeid. Seega, kui sa hoolid sellest, milline on meie elukeskkond, on sul veel üks põhjus, miks oma ostueelistusega hääletada Nurme poolt.
Nurme vähendab järjekindlalt pakendiprügi
Nurme Looduskosmeetika OÜ lähtub võimalikult väikese jalajälje põhimõttest pakendi kogu tootmistsükli osas. Määrav ei ole mitte ainult see, kuidas tarbija pakendiga pärast kasutamist ümber käib vaid ka see, kui suur on ökoloogiline jalajälg pakendi tootmisel.
Nurme pööras tähelepanu sellele, et pakenditest tekiks võimalikult vähe jäätmeid, juba ettevõtte tegutsemise algusaastatel. Seda siis enne veel, kui see teema ühiskonnas laiemat tähelepanu pälvis. Esimeste toodete, tükiseepide puhul kasutati null jäätmete põhimõtet.
Eelkõige peab pakend olema töödeldav. Nurme on püüdnud kasutada kartongi seal, kus saab, ning teiste toodete puhul töödeldavat PET pakendit. Kuigi kartong on hea ja lihtne pakend, mida töödelda, ei saa seda paraku iga toote pakendamiseks kasutada, sest looduskosmeetika puhul mängib pakendivalik säilivusajast tingituna suurt rolli. Näiteks, mida minimaalsem on kontakt tootega, seda väiksem on võimalus mikroobide paljunemiseks. Tuubid, pumbaga pudelid, airless-tüüpi tuubid on sellisel puhul ideaalsed. Lisaks peab meeles pidama, et ükski pakend ei ole jätkusuutlik, kui see ei jõua õigesse sorteerimiskohta.
Tooraine saab ettevõte Euroopast 4–5 tarnija käest hulgitellimustena. Kaupa tellitakse pigem harvem ja ühe korraga rohkem. Sel moel saab optimeerida transpordi kulusid ja vähendada süsiniku paiskamist keskkonda.
Nurme töötajad hoiavad end pidevalt kursis uute jätkusuutlike pakendamisviisidega ning kasutavad null jäätme põhimõtet või ümbertöödeldavat pakendit kus see vähegi võimalik on. Ettevõte kasutab pakenditootmiseks monomaterjale ehk pakendi materjal ei koosne enam kui kahest erinevast plastist. Näiteks kork on üht tüüpi plast ja pudel teist tüüpi.
Muide, Nurme tootevalikusse on jõudnud ka üks toode, mis on pakendatud juba töödeldud materjalist pakendisse - astelpaju kätekreem.
Pakendite disain
Pakendite disaini muudab ettevõte nii harva kui võimalik, sest uus disain võrdub suurema koguse jääkidega.
Disain on üks kahest toote elutsükli fragmendist, mis on tarbijale nähtav. Kõik, mis on pakendil kirjas, millest pakend koosneb, mis on toote koostises – seda tarbija näeb. Seetõttu on tooted kujundatud Nurmele iseloomulike värvidega ja pakendil on ainult kõige olulisem info. Toote kohta käiva täpsema info leiab tarbija ettevõtte kodulehelt www.nurme.eu. Usus, et metsa jäänud puu on suurem väärtus, kui kliendile pealesurutud paberkataloog, on Nurme töötajad ka nende kataloogide tegemisest loobunud.
Nurme jätkab oma teekonda jätkusuutlikkust silmas pidades ka aastate pärast. Nende ideaal on jõuda täieliku ringmajanduseni, kus kogu pakendijääk jõuaks uuesti ringlusesse. Kuivõrd see ei sõltu ainult Nurmest, vaid ka pakendikäitlejatest ja töötlejatest, siis ootavad Nurme juhid põnevusega selles vallas suuri muudatusi.
Senikaua panustavad nad tarbija harimisse, et need teeksid õigeid otsuseid ja muudaksid pakendijäätmete ringlusse saatmise tavaelu normaalseks osaks.
Nurme loodab viie aasta pärast näha, et korduvtäidetavad hulgipakendid šampoonidele ja vedelseepidele on igas majapidamises elementaarne tarbimisharjumus. Sel moel on pakendiprügi võimalik kümneid kordi vähendada.
Kokkuvõtvalt: Nurme lähtub null jäätmete põhimõttest, kõige parem, kui pakendit üldse ei oleks. Kui aga see pole võimalik, siis kõik, mis on võimalik, pakendatakse tahkel kujul kartongi. Vedel kosmeetika aga töödeldavasse plasti ja propageeritakse refill-pakendite kättesaadavust.